1DirectionStories

Direktlänk till inlägg 23 april 2012

When you smile at the ground- Kapitel 5

Av 1DirectionStories - 23 april 2012 20:18

Nästa dag

Alysons perspektiv-

Okej, iväg till skolan nurå. Jag hade precis blivit klar med ja, allting som man gör på mornarna och var på väg till bussen. Jag hade min mörkblåa parkas på mig som konstigt nog inte var så kall idag som vissa andra dagar. Det kan ju i och för sig vara för att det var rätt så varmt ute idag... Jag ställde mig vid busshållplatsen där några andra redan
stod, och jag tog upp min mobil och tittade hur mycket klockan var. Bussen skulle komma om 5 minuter. Jag slappnade av lite och stoppade ner mobilen i fickan igen. Så småningom kom bussen och jag och de andra personerna gick på. Bussen var inte direkt full så vi satte oss lite här och där. Själv satte jag mig rätt så långt bak. När bussen började åka så tittade jag lite diskret på de andra personerna. Jag kände igen några stycken av dom från skolan. Men det var ingen som jag brukar prata med. Efter ungefär 10 minuter var vi framme vid skolan och jag gick av bussen, jag styrde sedan stegen mot skolan.  Vårsolen sken, och om jag inte har fel så värmde den även lite. Marken som var alldeles blöt igår hade nu torkat och den var nu så gott som torr. Vinden blåste lätt och man fick den här typiska
musikvideo känslan, så det ända som saknades var en bra låt. Och kanske lite fler människor...

Jag avbröt min njutning av vår och gick in i skolbyggnaden. Där inne mötte jag Daniel vid mitt skåp och han berättade att han och Sophie hade tagit sällskap hem igår. Och då hade de pratat om min granne Clara. Han började sedan snabbt rabbla upp vad dom hade sagt:

''And then I said that I thought that the child should be named Amanda, if it becomes a girl. And Edwin if it becomes a boy. Edwin did she agree, but she said that Amanda would be too ordinary. And then I said that it doesn't matter because it's so nice. But she said that it should be called Leila, or something like that. And I was like ...'' han tog ett djupt andetag, eftersom att han antagligen hade använt slut på all luft han hade i det han nyss sa.

''Take it easy Daniel. I think Clara would like to name her baby herself.'' Sa jag lugnt medans han tog luft. Han nickade.

''So, what did you do yesterday?'' frågade han mig och jag kom genast på att jag hade sett en femtedel av One Direction.

''Oh you'll never believe me!'' började jag men avbröts av Sophie som hade kommit fram till oss och tittade nyfiket på mig.

''Never believe in what?'' frågade hon och jag tittade förvånat på henne.

''Are you already here?'' frågade jag och hon log stolt.

''Yes! I am!''

''What was it you were about to say?'' frågade Daniel otåligt och Sophie tittade surt på honom. Hon ville nog ha lite beröm för sin tidiga ankomst...

''Well, it's like this, I went into the supermarket and I see someone I recognize a little bit. Guess who it was!''

''Oh! Oooh, it's this hottie, you know in our photography class, what's his name, but you know who I mean, Austin, Austin's his name! You know the one with the nice hair and everything!'' ropade Sophie snabbt och högt. Ja, både Sophie och Daniel är väldigt högljudda av sig... Snart kanske jag också står i korridoren och skriker? Vem vet?

''Who is Austin? Who is it? Is he handsome? Then I want to meet him!'' utbrast Daniel. Jag suckade och avbröt deras hysteriska samtal.

''No, it's not Austin.'' Jag log för mig själv, han jag såg var definitivt mycket snyggare än Austin. Och Austin var inte så pjåkig...

''All right! Then I know. Miley Cyrus!'' sa Daniel självsäkert.

''No! And why would she be here?''

''I don't know. I just thought it might be her.'' Försvarade han sig med.

''Is it a famous person?'' frågade Sophie och det verkade som att hon visste att det här skulle ta hela dagen.

''Yes.'' Sa jag och nickade medan jag sa det.

''Okey, Cher Lloyd?''

''Nope.''

''Is it a guy or a girl?''

''Guy.''

''Ed Sheeran?''

''No.''

''Is he attractive?''

''Really attractive.''

''Someone in One Direction?!''

''Jupp!'' sa jag glatt. Sophie såg ut som att hon skulle spricka.

''WHO WAS IT! Harry? Was it Harry? No, it was Zayn right? Or was it Liam! Yes, no it was Niall right? No, it was Louis! I can see it! It was Louis! OMG! Oh my god, oh my god, oh my god, oh my god!'' skrek hon. Jag tystade ner henne för att inte dra till oss allt för mycket mer uppmärksamhet. Jag nickade sedan och Daniel klappade händerna.

''Wow! God, how cool! He is like gorgeous! What happened then?''

''Nah... Not so much, we only talked a bit.''

''ONLY! Talk to Louis Tomlinson is not that only!'' sa Sophie högt och jag bad henne ännu en gång att vara tyst. Mer hann vi inte prata om eftersom att klockan ringde och det var dags att gå till sina lektioner. Sophie gav mig en blick som tydligt sa ’’Vi ska prata sen’’ Eller något i den stilen.


Dagen hade gått lika fort som dagen innan och rätt som det var så va dagen slut. På lunchen så hade jag pratat med Sophie om vad vi pratade om. Hon hade tyckt att det var väldigt onödigt att prata om frukost, när man kunde ha pratat om vad som helst annat. Till exempel vilka som dejtar och så vidare. Då förklarade jag för henne att jag inte var så speciellt intresserad av deras privatliv, och om jag hade varit det så skulle jag nog inte fråga bara sådär. Speciellt inte i affärens mejerihörna. Nu var jag på väg till samma affär idag igen. Eftersom att Clara hade ringt mig och bett mig att köpa lite grejer. En utav grejerna var en annan sorts yoghurt. Och när jag kommer in i affären så ser jag ett väldigt bekant ansikte.

______________________________________________________________________________

Kör på svenska ett tag till. I omröstningen så är det 50/50 just nu... Men om ni absolut inte står ut med svenska så kan jag ju ändra :)

Kommentera nu vad ni tycker!

Vill också tacka alla som läser och kommenterar! Tacktack! Haha :)

Kram på er ;)

 
 
 Saga

Saga

23 april 2012 22:38

Lika grymt bra som alltid!! :) <3

http://myloveforwritng.bloggplatsen.se

1DirectionStories

23 april 2012 22:55

Tänk you så mycket! ;D

 
Ingen bild

Linea

24 april 2012 20:38

Alltid lika bäst..<333
En frågaaa.. Kan jag få vara med i berättelsen ^^

1DirectionStories

24 april 2012 23:22

Tackar! :)
Eftersom att du var med i tävlingen så skulle jag kunna klämma in dig någon stans :)
Kanske inte som en av pojkarnas flickvän, men som någon person :) Om det är okej?
Skulle gärna vilja ha en liten utseende beskrivning på dig då :)

 
Malou

Malou

24 april 2012 20:53

Jättebra:)
Längtar till nästa kapitel:)


Själv tycker jag att du ska skriva på engelska när dom pratar.. :D

http://Novelleronedoned.blogg.se

1DirectionStories

24 april 2012 23:18

Tack!
Mm, jag överväger att skriva på engelska faktiskt... :)

 
Tove

Tove

25 april 2012 19:28

ÅHH JAG VILL HA MERA!! Jag gillar att det är på svenska!!

http://www.onedirectionhistories.blogg.se.

1DirectionStories

25 april 2012 20:31

Åh tack! ;D
Va kul att du gillar det ;)

 
christine

christine

25 april 2012 21:27

sv: tack så mycket, det betyder jättemycket verkligen! ♥

http://www.whenimtaken.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1DirectionStories - 28 april 2013 12:59

''I would totally kiss you right now if I hadn't done that thing earlier.'' Sa han och jag skrattade till. Sedan lutade jag mig framåt och placerade en mjuk kyss i hörnet av hans mungipa. När jag backade log han nöjt och bet sig lätt i läppen. Jag kä...

Av 1DirectionStories - 4 april 2013 14:44

''Well you should be happy that I didn't kiss you, because if you like my hugs that much, you will love my kisses.'' Sa han en aning kaxigt och jag suckade. ''Trust me, I am.''   _________________________________________________________________...

Av 1DirectionStories - 1 april 2013 20:15

''So, I was just wondering if you wanted to go out with me again?'' Han såg undrande på mig. ''Yes, she would LOVE to!'' Svarade Tanya och jag tittade skarpt på henne. Hon backade några steg till försvar. Jag såg tillbaka på Niall och han log osä...

Av 1DirectionStories - 24 mars 2013 20:36

Han flinade och jag kastade min servett på honom. ''Aouch.'' Sa han och jag skrattade. ''Did it hurt?'' Frågade jag honom och lyfte på ena ögonbrynet. Han nickade och fejkade att han torkade bort en tår. Jag fnissade och log sedan.   Åh nej...

Av 1DirectionStories - 17 mars 2013 19:48

Jag har en dejt med henne! Om en halvtimme! Kanske borde göra något åt mig själv och sticka iväg? 10 minuter senare hade jag satt på mig lite vettiga kläder, och fixat håret lite lagom. Det får ju inte se ut som att jag har ansträngt mig allt för...

Presentation


Halli allihopa!
Jag är en directioner som skriver noveller om killarna. (I 1D)
Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar oxå! ;D Kramis :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards