1DirectionStories

Direktlänk till inlägg 15 juni 2012

When you smile at the ground- Kapitel 12

Av 1DirectionStories - 15 juni 2012 15:45

Harrys perspektiv-

''When were you going to say to the guys that you have a date?'' frågade jag Louis. Vi var på väg till Zayns lägenhet där vi skulle äta middag med dom andra grabbarna. Lite gay kanske, men what the hell.

''I don’t know. If they ask I’ll tell them.'' Svarade han lätt och jag nickade. Vi stod nu utanför Zayns dörr och jag ringde på. Louis däremot ryckte upp dörren och ropade högt:

''We are here now!'' Jag skakade på huvudet och gick sedan in i lägenheten efter Louis som redan hade gått in. Zayn stack ut huvudet ur köket och log mot oss.

''Heey!''

''Where are Niall and Liam?'' frågade Louis när han hade sett sig omkring och förmodligen märkt att dom inte var här.

''They are buying food at nandos.''

''Haha, of course they are!''

Efter en liten stund så kom Liam och Niall med maten, och eftersom att det var Niall som delvis hade handlat så var vi inte förvånade över att det var mycket mat och olika sorter.

''Niall?'' sa jag och tittade på Niall som stod och rotade i en av de fyra fulla påsarna dom hade kommit med.

''Yeah?''

''I don’t think you bought enough food.'' Sa jag med en ironisk ton i rösten. Han gjorde en grimas och började plocka ur maten ur påsarna.

''You know, it's better to have too much than too little.'' Påpekade Louis och hjäpte Niall att ställa fram maten på bordet.

''I don’t think this can be too much when we have Mr. Horan here.'' Sa Liam och klappade Niall på axeln. Niall firade av ett stort överdrivet leende och kastade sedan ner sig på en stol runt köksbordet.

''Can we pleeeeaaase eat now?'' frågade han och vi andra kom och satte oss.

Vi började ta för oss av maten och det blev värsta läget att få retas lite med Louis.

''So, what’s up guys?'' frågade jag de andra och dom tittade konstigt på mig. Jag såg redan nu på Louis att han anade vart jag ville komma.

''What?'' frågade Liam när han hade tuggat klart maten.

''I mean, what’s new? Has anybody met someone? Or has something happened?'' frågade jag dem och jag såg hur Louis borrade in sin blick i mig en aning. Egentligen så visste jag ju att han inte skulle ha några problem med att
berätta att han hade träffat en tjej på mataffären och ska på dejt med henne. Så jag kunde lika gärna kula till det lite. Zayn skrattade till.

''Oh my God! Is it you Harriette?'' frågade han och satte handen för munnen. De andra skrattade till lite och jag muttrade lite för mig själv.

''No, I’m serious! Is there really no one who has met someone? A pretty little dark-haired girl? At the supermarket?'' Jag tittade på Louis och alla andras blickar vändes mot honom.

''No way! LOUIS! OMG, we have to go shopping!'' utbrast Zayn och viftade med händerna samtidigt som han försökte härma en tjej. Louis gav mig en ond blick, själv så ryckte jag bara på axlarna och flinade.

 

Louis perspektiv-

Jag hade nästan förväntat mig att Harry skulle ta upp ämnet, så jag var lite förberedd på det.

''Wow Louis! That’s great! What’s her name?'' frågade Liam.

''Her name is Alyson, and she’s great. But we've only known each other for a few days. So don’t start believe anything yet.'' Sa jag och dom oade och busvisslade. Jag sneglade på Niall som hade sett en aning ''osäker'' ut när Harry hade tagit upp ämnet. Och jag undrade om han gömde något för oss. För igår så kom han ju för sent till fotograferingen, och då hade han förklarat sig med att mumla någonting om mat. Rätt så troligt i och för sig, men det är inte riktigt något som Niall skulle göra. Han skulle säga rakt ut varför han hade kommit försent.
Inte se helt borta ut och sedan mumla någonting. Jaja, någonting var det i alla fall…

''Ask him where they met!'' sa Harry ivrigt till de andra och jag log för mig själv.

''Where did you meet?'' frågade Niall mig.

Jag skulle precis säga ''at the supermarket'' när Liam frågade Harry:

''Didn’t you say that they met at the supermarket?'' Harry nickade och frågade sedan:

''But where in the supermarket Lou?''

''Does it matter?'' sa Zayn

''Do you want to hear the story or not?'' frågade jag dem och dom lugnade ner sig.

''Okay, sorry. Tell the story.'' Sa Liam och jag började berätta. Om när vi träffades och hur hon gick iväg och så vidare. Egentligen så var det inget märkvärdigt. Men när jag berättade så gjorde jag det som om det var världens
coolaste grej. Och dom verkade tycka det också.

''And the day after, I met her there again. And guess who she was talking to?'' jag tittade menande på Harry som tittade på mig med en oförstående blick. Han skojade förstås dock.

''So you have met this fantastic girl?'' frågade Zayn Harry, och citerade fantastic.

''Hey, I never said that she was fantastic.'' Sa jag.

''No, but you're talking about her like she was.'' Sa Liam och drack en klunk av sin cola.

''So Harry, is she accepted?'' frågade Zayn, för att på något sätt upprepa det han nyss hade sagt.

''Yes, she was really pretty.'' Berättade Harry medan han nickade belåtet.

''Okay guys, can we please stop talking about this now?'' frågade jag och dom nickade.
Ja, jag kunde ju faktiskt erkänna att jag blev en aning obekväm i den här situationen.

Som tur var så kom vi in på ett annat samtalsämne, och resten av kvällen var riktigt trevlig.

_________________________________________________________________________________________________

Inte världens bästa kapitel... Men alltid något. Ska åka iväg på semester i en vecka nu, så det kommer att vara en liten paus på bloggen ett tag. Bara så att ni vet ;)

Ha det så bra tills dess och njut av sommaren! Kramis ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1DirectionStories - 28 april 2013 12:59

''I would totally kiss you right now if I hadn't done that thing earlier.'' Sa han och jag skrattade till. Sedan lutade jag mig framåt och placerade en mjuk kyss i hörnet av hans mungipa. När jag backade log han nöjt och bet sig lätt i läppen. Jag kä...

Av 1DirectionStories - 4 april 2013 14:44

''Well you should be happy that I didn't kiss you, because if you like my hugs that much, you will love my kisses.'' Sa han en aning kaxigt och jag suckade. ''Trust me, I am.''   _________________________________________________________________...

Av 1DirectionStories - 1 april 2013 20:15

''So, I was just wondering if you wanted to go out with me again?'' Han såg undrande på mig. ''Yes, she would LOVE to!'' Svarade Tanya och jag tittade skarpt på henne. Hon backade några steg till försvar. Jag såg tillbaka på Niall och han log osä...

Av 1DirectionStories - 24 mars 2013 20:36

Han flinade och jag kastade min servett på honom. ''Aouch.'' Sa han och jag skrattade. ''Did it hurt?'' Frågade jag honom och lyfte på ena ögonbrynet. Han nickade och fejkade att han torkade bort en tår. Jag fnissade och log sedan.   Åh nej...

Av 1DirectionStories - 17 mars 2013 19:48

Jag har en dejt med henne! Om en halvtimme! Kanske borde göra något åt mig själv och sticka iväg? 10 minuter senare hade jag satt på mig lite vettiga kläder, och fixat håret lite lagom. Det får ju inte se ut som att jag har ansträngt mig allt för...

Presentation


Halli allihopa!
Jag är en directioner som skriver noveller om killarna. (I 1D)
Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar oxå! ;D Kramis :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards