1DirectionStories

Alla inlägg under april 2013

Av 1DirectionStories - 28 april 2013 12:59

''I would totally kiss you right now if I hadn't done that thing earlier.'' Sa han och jag skrattade till. Sedan lutade jag mig framåt och placerade en mjuk kyss i hörnet av hans mungipa. När jag backade log han nöjt och bet sig lätt i läppen. Jag kände mina kinder hettas upp en aning när jag mötte hans blick. 

''Well, I guess I'll see you later.'' Sa han och log stort.

__________________________________________________________________________________________________

 

3 veckor senare-

 


Sedan bowling dejten har jag och Niall gått på cirka 4 dejter, och alla har varit precis lika bra som de innan. Vi har inte gjort något särskilt på dem, men vi har ju roligt tillsammans. 


Min plan om att inte falla för honom förstör han, sakta men säkert. Han har till och med gjort så att jag har gått med på att träffa hans vänner. 


Jag är inte orolig för att träffa dem, för de är ju som sagt bara vanliga killar. Men det jag är lite rädd för är alla frågor osv. Tänk om de tror att vi har ett stadigt förhållande?


Det plingade på dörren.

Hjälp, nu blir jag lite illamående. 

Jag slöt ögonen och masserade mina tinningar några sekunder innan jag öppnade ytterdörren. Bakom den stod Niall.

Han log stort mot mig och kramade om mig mjukt samtidigt som han placerade en kyss på min kind. 

''You ready?'' Frågade han.

''As ready as I can be...'' Han skrattade till. Jag tog min väska och min jacka innan vi lämnade lägenheten. 


''Are you nervous?'' Frågade han när vi kommit ut på gatan. 

''Yeah...'' Sa jag tyst. På något sätt så blev jag lite besviken på mig själv. Jag brukar aldrig vara nervös eller osäker på något. 

''You have nothing to worry about. And I'll be by your side the whole time.'' Han lade en arm runt min midja och smekte mig lugnande. 

Vi gick till hans bil som var parkerad en bit ner på gatan. Jag log när han öppnade dörren åt mig så han jag kunde hoppa in. 

''Me lady.'' 

''Thank you.'' 


Niall-


Jag gick runt bilen och satte mig i förarsätet. Jag sneglade på Jennie som speglade sig i backspegeln. 

''You look perfect.'' Sa jag till henne och hon tittade på mig. Hon rodnade lite, och jag log när jag tänkte på att det var jag som hade gjort henne generad.

''Thanks.'' Sa hon tyst och bröt sedan ögonkontakten. Jag log för mig själv innan jag startade bilen och började köra.

Jag tänkte på här om dagen när jag hade snackat med killarna om Jennie.


''I was thinking about bringing Jennie to the studio on saturday...'' Sa jag till Zayn, Liam och Harry som satt framför teven och tittade på något mindre intressant program.

''Jennie?'' Frågade Louis när han kom gående från köket med en kopp te.

''Is that the girl you've been dating?'' Frågade Harry och jag nickade.

''Sounds good. I mean if you're going to be something serious, she has to meet us!'' Sa Louis och drack lite ur koppen.

''Yeah, I thought so too. But can you please try to not scare her away?''

''We're gonna try our best. Right boys?'' Sa Liam, och de andra nickade instämmande.

 

Jag stannade bilen utanför studion och drog ur nyckeln, sedan tittade jag på Jennie. Hon tog ett djupt andetag och andades ut. Sedan vände hon huvudet mot mitt håll och såg på mig. 

''Are you okay?'' Frågade jag henne och hon nickade.

''Let's go then!'' Jag hoppade ut ur bilen och småsprang runt till andra sidan för att ta Jennies hand när hon hade gått ut ur bilen. Hon log mot mig och stängde bilens dörr innan jag låste den. Sedan drog jag med henne till ytterdörren som gick in till studion. Jag knappade in portkoden och kort där efter låstes dörren upp.


Jennie-


Vi gick hand i hand längs en liten korridor tills han stannade framför en dörr som uppenbarligen var dörren in till deras studio. Han gav mig en snabb blick innan han öppnade dörren och gick in, med mig tätt bakom. 

''Hey lads!" Hälsade han glatt på sina vänner som satt utspridda lite här och var. Den långa killen med brunt lockigt hår kom fram till oss och hälsade på mig. Han log vänligt och presenterade sig som Harry innan jag fick en snabb kindpuss. Strax där efter var det tre killar till som kom och kramade om mig medan de berättade vad de hette. När alla var klara med sina presentationer stod de och tittade på mig och Niall som fortfarande stod väldigt nära mig och höll min hand. 

''Well boys, this is Jennie." Sa Niall. 

"It's nice to meet you all, Niall is talking about you guys a lot." Sa jag och log åt dem. 

"It's nice to meet you too Jennie!" Sa Liam och la en lätt hand på min axel.




Av 1DirectionStories - 4 april 2013 14:44

''Well you should be happy that I didn't kiss you, because if you like my hugs that much, you will love my kisses.'' Sa han en aning kaxigt och jag suckade.

''Trust me, I am.''

 

___________________________________________________________________________________________

 

Niall-

 

Trust me, I am? Vad menade hon med det? Gillar hon mig inte? Ville hon inte kyssas? 

Jag skakade av mig det. Jag överreagerar nog bara...


Jag tog henne till bowlingen där vi provade ut skor och sådant innan vi fick banan jag hade bokat. Det var nästan helt tomt här och det tackade jag för. Kanske inte hade varit så passande om ett gäng med fans hade kommit nu. 


''Okay, I haven't played since, I don't know...'' Varnade hon och jag flinade flörtigt.

''I can teach you if you want...'' Hon tittade på mig med en konstig min och jag blinkade med ena ögat åt henne. 

''You really can't stop flirting.'' Påstod hon och jag skrattade till.

''I know.'' 

''But I thought it was the curly one who was the flirt in the band.'' Sa hon och jag blev genast förvånad över att hon kunde massor av saker om oss. Eller det var ju en sak i och för sig... Tänk om hon är en fangirl trots allt? 

Nej, då skulle hon inte ha reagerat så där när jag sa att jag skulle kyssa henne...

''It doesn't mean that I can't flirt just because he's the flirt.'' Sa jag.

''Yeah, you're right...'' Hon tog ett grönt bowlingklot och jag tog ett blått. Vi gick till banan och jag ställde mig vid 'grejen-där-man-trycker-in-sina-namn'.

''What do you want your name to be?'' Frågade jag henne och hon lyfte ett ögonbryn.

''Jennie? I guess.'' 

''No, you can't have that name, you have to have something cool!'' Förklarade jag.

''Like what?'' Frågade hon och jag funderade en stund.

''Like, Superwoman or Nialls Slave.'' 

''Why would I call my self Nialls Slave?'' 

''Because that's cool.'' 

''You idiot.'' Hon gick fram till mig och displayen och knappade in ett namn. Hon skrev också in ett namn till mig.

''No!'' Sa jag, men det var för sent, hon hade redan tryckt på continue knappen. Jag tittade på tv'n ovanför oss som visade en poängtavla för The Winner och unicorn lover.

Hon skrattade belåtet och tog sitt klot. 

''Aww, unicorn lover.'' Jag gjorde en min åt henne och hon blinkade snabbt med ena ögat åt mig. 


Vi spelade på ett tag, och inte för att skryta eller något men namnen kanske inte stämde in så jättebra... Jag hade inget imot att vara unicorn lover, men det var inte hon som ledde med 30 poäng om man säger så.

När vi var klara så skyllde hon på att hon inte hade spelat på jätte länge och så vidare. Men vi vet ju alla, att det var jag som var oslagbar. 


Vi gick till en restaurang inte långt där ifrån och på vägen dit gick jag nära henne så att jag snuddade henne då och då. Antingen så ignorerade hon det eller så märkte hon det inte för hon verkade inte reagera på något sätt. Hon kanske gick några centimeter till bort från mig, men jag försökte att inte bry mig i det. Jag menar, jag måste ju visa att jag gillar henne. Och jag hoppas att hon gillar mig...





Vi åt och hade det allmänt trevligt, men det kändes som att hon hela tiden var en aning spänd på något sätt. Jag tordes inte riktigt fråga men jag ville så gärna veta vad som gjorde henne så spänd...

Jag betraktade henne medan hon åt upp det sista av sin mat. Hon var vacker, ingen fråga om saken. Hon såg upp på mig.

''What?'' Frågade hon när hon kom på mig med att titta på henne. Jag vände inte bort blicken.

''Are you worrying about something?'' 

Hon vred sig lite på stolen och tittade snabbt ner i bordet innan hon såg tillbaks på mig.

''What? No, I'm not.'' Jag ignorerade svaret eftersom att det uppenbarligen inte var sant.

''If you're thinking about the kiss thing, I'm sorry for that. I didn't really think.'' 

''It's not about your 'kiss-prank''' Sa hon.


Jennie-


''What is it then? Is it me?'' Frågade han och jag suckade.

''No.'' Ljög jag. Han tittade skeptiskt på mig.

''It's nothing really. Nevermind.'' Han öppnade munnen som för att säga något men ändrade sig sedan. 

''Well, okay, if you say so... Do you want to go?'' Frågade han och jag nickade.

''Yeah sure.'' 

Vi betalade, eller rättare sagt han betalade. Jag sa att jag kunde betala, men han insisterade.

Sedan gick vi ut i det svala vårvädret, och denna gång hade jag tagit med en jacka så att han slapp dela med sig av sin. Inte för att jag inte gillade det, den luktade underbart och det var ju bara hur gulligt som helst att han ens gav mig den. Och så var den jätteskön också. Jag avbröt mina tankar om Nialls hoodie och bestämde mig för att säga förlåt för innan.

''I'm sorry, for being, you know, like I was at the restaurant...'' Han vände på huvudet och tittade på mig. Sedan log han.

''No problem. You still don't wanna talk about it?'' 

''Hmm, I don't think so. Sorry.''

''No need to be.'' Han blinkade med ena ögat åt mig.  

Efter det snackade vi inget mer om det.


Niall följde mig hem och var sitt flörtiga goa jag som vanligt. Vi stannade utanför min port. 

Han såg på mig och log osäkert.

''Will we meet again?'' Frågade han. 

''Of course.'' Sa jag och log mot honom, han gav mig ett stort leende tillbaka.

''I would totally kiss you right now if I hadn't done that thing earlier.'' Sa han och jag skrattade till. Sedan lutade jag mig framåt och placerade en mjuk kyss i hörnet av hans mungipa. När jag backade log han nöjt och bet sig lätt i läppen. Jag kände mina kinder hettas upp en aning när jag mötte hans blick. 

''Well, I guess I'll see you later.'' Sa han och log stort.


Av 1DirectionStories - 1 april 2013 20:15

''So, I was just wondering if you wanted to go out with me again?'' Han såg undrande på mig.

''Yes, she would LOVE to!'' Svarade Tanya och jag tittade skarpt på henne. Hon backade några steg till försvar.

Jag såg tillbaka på Niall och han log osäkert mot mig. 

_____________________________________________________________________________________________

 

Jag vet inte riktigt vad det var, om det var hans underbara blå ögon eller om det var att den förra dejten fortfarande vandrade omkring i mina tankar. 

''Of course!'' Ett leende kröp sig upp på Nialls läppar.

''Great! I have to go now, but I'll call you later.'' Han kramade snabbt om mig och sa hejdå till mig och Tanya innan han gick. Tanya sänkte ett ögonbryn och tittade på mig. 

''Okay, please tell me again why you didn't want a boyfriend right now...'' Jag slog löst på henne. 

''I don't even know anymore!'' Sa jag sedan frustrerat och drog min hand genom mitt hår.

''Because if that wasn't the cutest guy I've ever met, I don't know what he was.'' Sa hon och jag såg på henne. Hon hade rätt, vad jag har sett av Niall så är han i princip perfekt. Varför vill jag inte ha honom?

''Promise me that you will give him a chance!'' Bad hon och jag suckade. Sedan nickade jag.


Nästa dag-

 

Det har gått ett dygn och han har ännu inte hört av sig... 

Nämen nu får jag väl ta och lugna ner mig. En dag är väl ingenting? Nej det är det verkligen inte! Skit i det nu.

Precis när jag skulle gå in i mitt hyreshus ropade någon på mig. Jag vände mig om och sökte igenom gatan för att se vem det kan ha varit. 

''Niall?'' Sa jag när jag såg honom komma gående mot mig. Jag gick ner på vägen och mötte honom i en snabb kram.

''What are you doing here?'' 

''Oh, I was just in the neighborhoods.'' Han log stort och såg på mig. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, så jag bara väntade på att han skulle säga något. Han harklade sig och sa sedan: 

''So, about the date... Are you free tonight?'' Jag tog några sekunder på mig att fundera på om jag hade något planerat. Egentligen hade jag inte behövt det eftersom att jag nästan aldrig har något för mig. Det var nog mest för att han inte skulle tro att jag var världens tråkigaste som aldrig hittade på något. 

''Yeah I think so.'' Svarade jag och han log stort. 

''Great! Can I pick you up in an hour?'' Jag tittade på min klocka som visade 5 och nickade sedan. 



En timme senare träffades vi på samma ställe och han hälsade på mig med den vanliga kramen, det var något speciellt med den. Den var extra mysig på något sätt...

NEJ! Det är den inte alls. Usch, varför får jag sådana tankar hela tiden?! Jag gillar inte Niall, ska inte börja heller. 


''What's up with you and hugs?'' Frågade jag honom och han skrattade sitt härliga skratt. (Som föresten inte alls är härligt enligt mig. Typ.)

''I don't know... It's my thing.'' Svarade han och log varmt åt mig. Jag tittade snabbt bort så att jag inte skulle fastna med blicken på hans vackra ansikte. 

''You don't like them?'' Frågade han och vred huvudet mot mitt håll.

''No, I like them. It's just...'' 

''You're afraid of falling in love with me because I give the best hugs in the world.'' Skojade han, men det var typ just det jag tänkte. Men jag skämtade bort det.

''Keep dreaming blondie.'' Han skrattade och drog lätt handen genom sitt blonda hår. 

''I'm actually not blond. It's fake.'' Sa han.

''So you want me to call you brownie?'' Han skrattade högt och lade händerna i sina fickor. 

''No, I thought about Niall, but maybe I should consider brownie...''

''Yeah I think you should...'' Sa jag med en seriös ton i rösten.

''Why do you color it? I mean, you would look great as brunette.You look good now too, but you know what I mean.'' Jag pratade snabbt och han skrattade till medan han tittade facinerat på mig. Jag hade nog inte sagt så mycket till honom på samma gång förut.

''Well, I can't.'' Jag såg oförstående på honom. Han förklarade.

''The managament wont let me. I'm considered as the 'blond one' in the group.'' Jag såg ner i marken. 

''That's not nice. I mean, you should color it if you want to. They can't 'forbid' you.'' Han ryckte på axlarna.

''In some weird way, they can.'' Han såg sorgset ner i backen och suckade.

''It's just exhausting to have to think what you do all the time you know?'' Jag nickade och la en lätt hand på hans axel. Han såg upp på mig och jag log ett medlidande leende.

Jag bestämde mig sedan för att vi kanske borde byta samtalsämne. 

''So, where are we going?'' Frågade jag och tog bort min hand från hans axel. 

''I was thinking we can go bowling, and if you want, dinner after that?'' Tanken som först kom till huvudet sa att det var ingen bra idé för på skulle jag bara bli kär honom och det skulle inte sluta bra... 

Men eftersom att vi nyss hade haft det där snacket om deras management, så tyckte jag lite synd om honom. 

''Yeah, sure.'' 

Han log stort och gick en aning närmre mig. Jag vet inte om han gjorde det medvetet eller om det bara blev så...


''You know what I like about you Jennie?'' Han tog en paus i sitt pratande och jag visste inte om jag skulle säga något, så jag bara tittade på honom undrande.


''You're not like everyone else, you know, flips out and screams... You don't care about me being in One Direction.'' 


Jag kände mitt hjärta slå något extra slag när han sa det, och jag kände nästan hur mina kinder byggde upp en lätt röd färg. 

''You're cute, Niall.'' Sa jag istället för att säga något i stil med: ASSÅ DET VAR NOG DET FINASTE, GUD VA DU ÄR UNDERBAR, JAG VILL BARA TA DIG OCH HA DIG I MITT RUM!

 

Han log och jag såg att även han hade fått en rosa ton på sina kinder.


''But you never know, what if I'm a really good actor and in real life is a hardcore fangirl?'' 

Han skrattade och stannade upp och det var ju jag också tvungen att göra då.

Han såg mig djupt i ögonen och jag försökte fort komma på något att tänka på så att jag inte skulle 'drunka' i hans underbara ögon. 

Han stod rätt så nära och jag började bli lite obekväm. Jag menar hallå, världens snyggaste kille står 10 cm ifrån mig, vad gör jag?

Åh nej, sa jag nyss världens snyggaste?


''I'm gonna kiss you now.'' Sa han tyst och jag spärrade upp ögonen.

''Please don't.'' Pep jag och hans allvarliga ansiktsuttryck byttes ut till ett skrattande.

''Well, you're absolutely not a fangirl.'' Han backade och jag pustade ut. 


''That wasn't nice.'' Sa jag efter en stund och han skrattade. Vi började gå igen.

''I had to know the truth.'' Förklarade han och jag gav honom en sur blick.

''Couldn't you have done it in another way?'' 

''No. I'm in One Direction. Duh.'' Jag slog till honom löst på armen och han skrattade.

''Sorry, I just had to.'' Försvarade han sig.

''It wasn't even funny.'' Muttrade jag medan han fortsatte skratta.


''Well you should be happy that I didn't kiss you, because if you like my hugs that much, you will love my kisses.'' Sa han en aning kaxigt och jag suckade.

''Trust me, I am.''


_________________________________________________________________________________________________

Till den enstaka läsaren som sitter där hemma och läser min novell : Tack.


Om det inte finns några såna så kan jag meddela att även om jag inte har några läsare så tänker jag fortsätta skriva, för jag gillar den :)

KRAM





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Halli allihopa!
Jag är en directioner som skriver noveller om killarna. (I 1D)
Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar oxå! ;D Kramis :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards