1DirectionStories

Direktlänk till inlägg 10 mars 2013

She's Not Afraid - TVÅ

Av 1DirectionStories - 10 mars 2013 19:15

''Great! Is it okay if I walk with you?''

''Erm, yeah sure.''

__________________________________________________________________________________________________


Vi gick ut ur lokalen där festen var, och ut på vägen. Den svala temperaturen utomhus svalkade härligt. Där inne hade det varit så himla varmt.

Jag tog fram min mobil och skickade ett kort meddelande till Tanya och talade om att jag hade gått hem. Jag skrev dock inte att jag hade sällskap av Niall Horan. Inte för att jag brydde mig nå speciellt mycket om att det var han... Han är ju en människa som alla andra. 

''Which way?'' Frågade han mig och jag pekade åt det håll vi skulle. Han nickade och började gå, med mig strax efter.


Det var ganska mörkt på de små gatorna i London så här dags. Här och var fanns det några lampor i fönster som lyste upp lite grann men det var ytterst lite. Och sedan fanns det ju lyktstolpar, men de var placerade på de större gatorna.

''It's kinda dark.'' Påstod Niall som om han hade läst mina tankar.

''Yeah.'' Sa jag och tittade på honom.

''I can hold your hand if you want to. Or walk closer to you...'' Föreslog han flirtigt.

''No thanks, I'm not afraid of the dark.''

Han ryckte på axlarna och stoppade händerna i fickorna. 

''If you say so...'' Jag himlade med ögonen. Det skulle bli skönt att komma hem. Inte för att jag inte gillade hans sällskap. Han var bara konstig. Och jag var inte på ''flörta med killar'' humör. 

''So, how come you were at the party?'' Frågade Niall mig nyfiket. Jag gav honom en snabb blick och märkte då att han hade flyttat sig närmre mig. Vilken liten lurifax...

''Erm, my friend know the guy who had it.I think.'' 

Han skrattade till.

''Same here.'' Sa han sedan, följt av en tystnad. Jag bestämde mig för att bryta den och frågade:

''Where do you live then?'' Han flinade nöjt igen. Så där som han hade gjort när jag hade gått med på att gå tillsammans med honom. 

''Do you know where Milkshake City is?''

''Yeah.''

''In that area.'' 

''Okay.'' 

Det blev tyst igen. Jag bet på insidan av min kind när jag försökte komma på något att säga. Fast egentligen så var det ju han som hade erbjudit sig att gå med mig, så han får väl skylla sig själv att han inte tog någon pratglad människa.

I ögonvrån såg jag att hans huvud var vänt åt mitt håll. 

''Stop looking.'' Sa jag åt honom och han skrattade till. 

''Sorry, you're just... Beautiful.'' För första gången på länge så hettade mina kinder till och då tackade jag mig själv för att jag hade lett in oss på en mörk gata. Mitt hjärta slog också ett extra slag. Vart kommer det här ifrån? Jag brukar aldrig rodna eller få extra hjärtslag. 

''How can you see how I look? It's too dark here.'' Sa jag och han skrattade.

''You know, I can see very well in the dark.'' Sa han kaxigt och jag log smått för mig själv. 

''Like a cat?'' Han skrattade ännu en gång och sneglade på mig. 

''No but seriously, what do you want from me?'' Frågade jag honom ännu en gång.

''I don't want anything from you. Why do you ask that?'' 

''Because every guy I've ever met who was nice like you, wanted to, you know, get me into bed.'' 

Han skakade på huvudet.

''You haven't met any nice guys then...'' Jag suckade.

''Probably not...'' Jag tänkte på alla killar som stött på mig. Alla så söta utanpå men innanför så menade de något helt annat med det hela. 

Det kanske var något speciellt med Niall... Han kanske inte är som alla andra jag har träffat. Om jag har tur så kanske han inte är ute efter sex. Han kanske bara ville ha sällskap på vägen hem?








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1DirectionStories - 28 april 2013 12:59

''I would totally kiss you right now if I hadn't done that thing earlier.'' Sa han och jag skrattade till. Sedan lutade jag mig framåt och placerade en mjuk kyss i hörnet av hans mungipa. När jag backade log han nöjt och bet sig lätt i läppen. Jag kä...

Av 1DirectionStories - 4 april 2013 14:44

''Well you should be happy that I didn't kiss you, because if you like my hugs that much, you will love my kisses.'' Sa han en aning kaxigt och jag suckade. ''Trust me, I am.''   _________________________________________________________________...

Av 1DirectionStories - 1 april 2013 20:15

''So, I was just wondering if you wanted to go out with me again?'' Han såg undrande på mig. ''Yes, she would LOVE to!'' Svarade Tanya och jag tittade skarpt på henne. Hon backade några steg till försvar. Jag såg tillbaka på Niall och han log osä...

Av 1DirectionStories - 24 mars 2013 20:36

Han flinade och jag kastade min servett på honom. ''Aouch.'' Sa han och jag skrattade. ''Did it hurt?'' Frågade jag honom och lyfte på ena ögonbrynet. Han nickade och fejkade att han torkade bort en tår. Jag fnissade och log sedan.   Åh nej...

Av 1DirectionStories - 17 mars 2013 19:48

Jag har en dejt med henne! Om en halvtimme! Kanske borde göra något åt mig själv och sticka iväg? 10 minuter senare hade jag satt på mig lite vettiga kläder, och fixat håret lite lagom. Det får ju inte se ut som att jag har ansträngt mig allt för...

Presentation


Halli allihopa!
Jag är en directioner som skriver noveller om killarna. (I 1D)
Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar oxå! ;D Kramis :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards