1DirectionStories

Direktlänk till inlägg 6 juni 2012

When you smile at the ground- Kapitel11

Av 1DirectionStories - 6 juni 2012 22:08

Alysons perspektiv-

Åh. Mama. Hjälp. Mig! Jag ska på dejt med Louis Tomlinson! Om två dagar! Lite nervös var man ju faktiskt. Men det kunde ha varit värre. Han är ju trots allt, en helt vanlig kille.

Klockan var strax efter sju och jag hade satt mig vid teven. Jag zappade runt på kanalerna för att se om det fanns något kul att titta på. Tyvärr fanns det ingenting som föll mig i smaken. Så jag stängde av teven helt och suckade.

''When you finally take the time to watch TV, there's nothing to see.'' Mumlade jag för mig själv. Ja, vanligtvis så brukade jag ha massor av läxor att göra, eller bara ha andra saker att lägga tid på. Så mycket tv tittande blev det inte av. Idén slog mig att jag kunde ringa till Clara och se om hon hade tid att träffas en stund. I så fall så skulle jag ju kunna springa upp till henne. Jag tog fram mobilen och tryckte fram hennes nummer och ringde. Det tog inte lång tid innan hon svarade.

''Hey, Ally!''

''Hello! Have you time to meet?''

''At last! Have been waiting forever for someone to call and ask me that!'' jag skrattade.

''You know you could have called me instead of waiting?''

''Yes, but I thought you were with this Liam guy.''

''Louis is his name.'' Rättade jag henne.

''Well, same thing.'' 

''No it's not the same…’’

''Just come up!'' bad hon och jag reste mig upp ur soffan.

''I'm already on my way!'' sa jag innan jag la på och sprang ut i hallen. Jag satte på mig ett par tygskor och haffade åt mig nyckeln. Jag tog med mig jackan ifall att det skulle bli så att något hade hänt. Typ att yoghurten var slut eller så. Ojoj… Mobilen hade jag i fickan så det var inget mer jag behövde. Jag gick då ut ur lägenheten och låste om mig.

Jag sprang sedan upp en trappa till Claras lägenhet och plingade på. Jag lyssnade noga ifall hon skulle ropa ”Kom in” eller liknande. Med tanke på förra gången hon tydligen hade ropat men jag inte hade hört och då hade hon blivit sur osv. Jag hörde fotsteg inne från lägenheten och rätt som det var så öppnades dörren. Clara log stort och drog in mig i en kram så gott som det gick eftersom att magen var så stor. Men på något sätt så lyckades hon.

''Oh, I missed you Ally!'' utbrast hon och torkade några glädjetårar.

''Calm down Clara, we met a couple of days ago!''

''I know but, but, anyway! Nobody wants to hang out with me now!'' snyftade hon och jag tog med henne in i hennes lägenhet.

''You know what I think you need?'' frågade jag henne och hon skakade på huvudet.

''Get out, get some fresh air. You've been sitting here for days! And the only thing you have eaten is noodles, yogurt, fruit and chocolate. You have to eat some real food.'' Påpekade jag och hon höll med mig för en gångs skull.

''Good! Make yourself ready and we'll go out then!'' sa jag glatt, men jag såg att hon tvekade lite.

''What is it?'' frågade jag henne.

''Yeah, I can't close the jacket.'' Sa hon och tittade ner på magen. Jag skrattade och sa:

''Haha, you know what, it's cool. It's not that cold outside. Come on now.'' Jag tog ner jackan åt henne och gav den till henne. Hon tog på sig den men stängde den inte. Hon satte på sig en halsduk och tog på sig skorna och sen gick vi ut.

''I had forgotten what nice it was to be out and walk. Outdoors!'' Alla hormoner var som bortblåsta. Nu var det nästan som att hon skuttade fram.

''So how did it go with that Harry?'' frågade hon efter ett tag.

'' Louis, is his name.''

'' I knew that. Wait, who's Louis?''

''He is the one from One Direction.'' Sa jag och skrattade lite åt hennes ''glömskhet''.

''I meant which of them. Is it the blonde who is Louis?'' gissade hon på och jag skakade på huvudet.

''No, he with striped shirts and suspenders is Louis.'' Förklarade jag och det verkade gå upp ett ljus för henne.

''Yes, exactly! Tell me now! How'd it go?'' frågade hon mig ivrigt.

''It went pretty good actually, I think. We will go out to dinner on Thursday.''

''That’s great!''

''Yeah I know!''

_______________________________________________________________________________________

Ett kort litet ''mellankapitel''.

Som ni nu kanske har sett så har jag bytt så att dom pratar engelska. :)

Hoppas att det blev någolunda bra!

kram kram!

 
 
Saga

Saga

7 juni 2012 07:10

Grymt som alltid! x)

http://myloveforwriting.bloggplatsen.se

1DirectionStories

7 juni 2012 15:47

Tack! x)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1DirectionStories - 28 april 2013 12:59

''I would totally kiss you right now if I hadn't done that thing earlier.'' Sa han och jag skrattade till. Sedan lutade jag mig framåt och placerade en mjuk kyss i hörnet av hans mungipa. När jag backade log han nöjt och bet sig lätt i läppen. Jag kä...

Av 1DirectionStories - 4 april 2013 14:44

''Well you should be happy that I didn't kiss you, because if you like my hugs that much, you will love my kisses.'' Sa han en aning kaxigt och jag suckade. ''Trust me, I am.''   _________________________________________________________________...

Av 1DirectionStories - 1 april 2013 20:15

''So, I was just wondering if you wanted to go out with me again?'' Han såg undrande på mig. ''Yes, she would LOVE to!'' Svarade Tanya och jag tittade skarpt på henne. Hon backade några steg till försvar. Jag såg tillbaka på Niall och han log osä...

Av 1DirectionStories - 24 mars 2013 20:36

Han flinade och jag kastade min servett på honom. ''Aouch.'' Sa han och jag skrattade. ''Did it hurt?'' Frågade jag honom och lyfte på ena ögonbrynet. Han nickade och fejkade att han torkade bort en tår. Jag fnissade och log sedan.   Åh nej...

Av 1DirectionStories - 17 mars 2013 19:48

Jag har en dejt med henne! Om en halvtimme! Kanske borde göra något åt mig själv och sticka iväg? 10 minuter senare hade jag satt på mig lite vettiga kläder, och fixat håret lite lagom. Det får ju inte se ut som att jag har ansträngt mig allt för...

Presentation


Halli allihopa!
Jag är en directioner som skriver noveller om killarna. (I 1D)
Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar oxå! ;D Kramis :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards