1DirectionStories

Direktlänk till inlägg 7 mars 2013

She's Not Afraid - ETT

Av 1DirectionStories - 7 mars 2013 21:35

Okej, så jag hade tänkt att försöka mig på en liten fanfic. Den ska inte bli för lång, men lite lagom mysig längd. Hoppas ni gillar den! 

__________________________________________________________________________________________________


Festen var livlig. Vanligt vis brukar jag väl gilla sådant, men nu var det bara jobbigt. Fulla och svettiga människor som stapplade runt omkring mig, usch, inte riktigt min grej idag. 

Egentligen så borde jag inte ha något emot det, eftersom att det brukar vara jag som vinglar runt på alla dessa fester. Men idag har jag inte druckit en skvätt. Alkohol alltså. Konstigt... Jag har en tendens att, ''parta'' loss.

Jag fick många blickar när jag tryckte mig förbi alla på dansgolvet. Många var tomma eftersom att de förmodligen hade druckit så mycket. Några andra blickar var bara sura för att jag trängde mig igenom eller någonting liknande.

 

När jag kommit ut ur folkhavet pustade jag ut och såg mig omkring. Vad gjorde jag här egentligen?


 

Jag bestämde mig för att gå hem, men innan jag kunde göra det så var jag tvungen att säga till min vän Tanya jag hade kommit hit med. 

Jag letade efter hennes långa mörkbruna svall, men såg inte en skymt av henne. Hon var säkert där nånstans men det var så mycket folk att jag knappt kunde urskilja alla människor. Det var som en enda stor sörja. 


''Who are you searching for?'' Frågade någon högt bredvid mig. Jag vände mig och tittade på personen bredvid mig. Han flinade samtidigt som han såg undrande på mig. Om det här hade varit förra veckan, så hade jag blivit jätteglad för att en sådan snygg kille börjat prata med mig. Men idag känns det som att jag inte har någon ork alls. Jag vill bara hem och lägga mig.

''My friend.'' Sa jag till den brun/blonda killen. Ja, det var någon slags blandning. Bruna rötter och blont ovan på typ.

Han skrattade ett härligt skratt och sa sedan:

''You don't say!''

''Well, I just did so...'' Han skrattade igen. 

''How does he-she look? Maybe I've seen him or her.'' Varför började han prata med mig? Och varför var han så vänlig?  Han måste ju vilja ha ut någonting av det här. Men vad?

''She has long darkbrown hair, and weares a goldy shirt.'' Han bet sig löst i läppen medan han tänkte, och såg sig sedan omkring. 

''I may have seen her, but I think she has moved by now.''

''Yeah... Thanks anyway.'' Jag gav honom ett vänligt leende som tack för hans ödmjukhet.

''I can help you look for her if you want.'' Ingen skulle väl vara så här hjälpsam om de inte vill ha något i gentjänst? 

''What do you want?'' Frågade jag honom skeptiskt. 

''What?'' Han såg förvånad ut.

''Sorry, but you can't be this helpful if you don't want something from me?'' Han skrattade sitt trevliga skratt igen.

''I want a drink with you.'' Svarade han klart och tydligt. 

''I'm not drinking tonight.'' 

''Why not?'' 

''I'm too tired, and I was just on my way home.''

''Who said it had to be tonight then?'' Men hjälp mig. Var jag tvungen att säga att jag inte är intresserad?

''I'm sorry, but I'm not interested.'' Han lyfte ett ögonbryn och flinade.

''We'll see about that...'' OKAY, creepy boy.

''I don't even know you.'' Sa jag åt honom och han skrattade. Varför känns det som att jag har hört det där skrattet flera gånger förut? Innan ikväll alltså. Han tog ett steg närmre och sträckte fram sin hand.

''I'm Niall.'' Niall? Som i- som i Niall Horan? Jag tittade noga på honom. Ja, det är banne mig han. 

Jag tog hans hand och presenterade mig.

''Jennifer.'' Han log nöjt och släppte sakta min hand. 

''So Jennifer, do you live far away from here?'' Fast han är den sötaste i bandet osv, så kändes det här väldigt konstigt. Vi känner ju inte varandra. Då kan han ju inte fråga vart jag bor! Äh, skit i det. Han verkar ju i övrigt vara helt okej. 

''No, not really.'' 

''Great! Is it okay if I walk with you?'' 

''Erm, yeah sure.'' 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1DirectionStories - 28 april 2013 12:59

''I would totally kiss you right now if I hadn't done that thing earlier.'' Sa han och jag skrattade till. Sedan lutade jag mig framåt och placerade en mjuk kyss i hörnet av hans mungipa. När jag backade log han nöjt och bet sig lätt i läppen. Jag kä...

Av 1DirectionStories - 4 april 2013 14:44

''Well you should be happy that I didn't kiss you, because if you like my hugs that much, you will love my kisses.'' Sa han en aning kaxigt och jag suckade. ''Trust me, I am.''   _________________________________________________________________...

Av 1DirectionStories - 1 april 2013 20:15

''So, I was just wondering if you wanted to go out with me again?'' Han såg undrande på mig. ''Yes, she would LOVE to!'' Svarade Tanya och jag tittade skarpt på henne. Hon backade några steg till försvar. Jag såg tillbaka på Niall och han log osä...

Av 1DirectionStories - 24 mars 2013 20:36

Han flinade och jag kastade min servett på honom. ''Aouch.'' Sa han och jag skrattade. ''Did it hurt?'' Frågade jag honom och lyfte på ena ögonbrynet. Han nickade och fejkade att han torkade bort en tår. Jag fnissade och log sedan.   Åh nej...

Av 1DirectionStories - 17 mars 2013 19:48

Jag har en dejt med henne! Om en halvtimme! Kanske borde göra något åt mig själv och sticka iväg? 10 minuter senare hade jag satt på mig lite vettiga kläder, och fixat håret lite lagom. Det får ju inte se ut som att jag har ansträngt mig allt för...

Presentation


Halli allihopa!
Jag är en directioner som skriver noveller om killarna. (I 1D)
Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar oxå! ;D Kramis :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards