1DirectionStories

Direktlänk till inlägg 5 juli 2012

When you smile at the ground- Kapitel 14

Av 1DirectionStories - 5 juli 2012 21:29

Nialls perspektiv-

Jag satt i Liams soffa tillsammans med Zayn och väntade på att Liam skulle komma med chipsen och allt det där som hör till. Det var torsdag kväll och ingen hade något roligt för sig. Förutom Louis då som skulle gå ut med nån tjej. Det fick mig att tänka på Saga, någon gång måste jag ju berätta om henne. Jag ville helst inte göra någon stor grej av det. Men tänk om dom gör en stor grej av det. Antingen så kanske dom blir överbeskyddande och har värsta samtalen med Saga så att hon blir rädd eller något liknande. Jag menar, jag har ju faktiskt inte haft någon tjej på ett tag… Och om Saga är den tjej som jag har gått och väntat på så länge nu så vill jag ju inte släppa henne precis…

Zayns mobil ringde och han sträckte sig fram tillbordet för att ta tag i den.

''Heello.'' Svarade han. ''We’re at Liams.'' ''Oh, sorry Harry… We thought you were with Louis.''

Men lilla Zayn då.  Varför skulle Harry vara med Louis på hans dejt?

''Okay, see ya.'' Zayn la på och ropade till Liam att Harry skulle komma.

''OKEYDOKEY!'' ropade Liam tillbaks och jag skrattade åt hans ord.

Strax där efter kom han gående med en skål med chips och en skål med dipp.

''What do you gentlemen like to drink?'' frågade han artigt när han hade ställt ner skålarna på bordet.

''What do you have?'' frågade jag honom.

''Ehm… I have coke, tea, water and milk.'' Eftersom att han inte dricker alkohol så hade han ju inget sånt hemma. Och det kunde man ju förstå.

''Okay, then I have a coke.'' Sa jag och Zayn sa detsamma.

Rätt som det var så ryckte det i dörren Harrys röst ljöd ute i hallen.

''I’m here now!''

''Already?'' frågade Liam förvånat.

''Yeah, I was kind of already on my way when I called Zayn…''

''Haha, okay! Do you want coke Hazza?''

''Yeah, sure.''

Därefter hörde jag några steg och sekunden efter så hoppade Harry ner i soffan emellan mig och Zayn. 

''AOUCH!'' skrek Zayn och gjorde en grimas som visade att det hade varit allt annat än skönt. Själv så skrattade jag och Harry skrattade också.

''Hello, to you too Harry!'' skrattade jag fram.

Därefter så flyttade jag ut till kanten av soffan så att Harry slapp sitta på Zayn. Eller rättare sagt så att Zayn slapp ha Harry i knät.

Jag skulle precis ta upp min mobil när den gav ifrån sig ett ljud som tydde på att jag hade fått ett sms.

''Oh my GOD!'' utbrast jag och beundrade min framtidsspåning.

''What happened?'' frågade Harry nyfiket och Zayn strök sig på stället där Harry hade hoppat på honom.

''You hurt me…'' förklarade Zayn.

''I didn’t ask you.'' Sa Harry och vände blacken mot mig igen.

''I took the cell phone while I got a message!''

Dom tittade på mig som om det var världens ointressantaste sak som fanns.

''Wow.'' Sa Zayn och applåderade i en väldigt långsam takt.

''Okay, that’s intreresting.'' Sa Harry långsamt och kikade ner på min mobil.

''But it would be even more interesting if we could know who Saga is!'' sa han sedan ivrigt och försökte ta min mobil. Men jag hade redan tagit ett hårt grepp om den och ställt mig upp.

''Who's Saga?'' frågade Liam som kom in i rummet med colan.

''Ehm, no one…'' sa jag och viftade händerna.

''Aha, so that's why she wrote : Can we meet up later? xo?'' påpekade Harry och citerade vad hon hade skrivit.

''Okay, she’s not no one.'' Erkände jag och visste att jag var tvungen att ge mig. För jag skulle nog inte kunna vinna en ''match'' mot dom här killarna. När jag tänker efter så brukar jag inte vinna så mycket… Jaja.

''Then, who is she?'' frågade Zayn och lutade sig framåt.

''Ehm… She’s a girl… I’ve been, dating for a while.'' Dom tittade förvånat på mig men sen så brast dom ut i stora leenden allihop.

''That’s great buddy!'' Sa Liam glatt och klappade mig på axeln.

''For how long?'' frågade Zayn och jag tvekande lite innan jag berättade, jag menar tänk om dom skulle bli sura för att jag inte hade berättat innan?

''We've known each other for two weeks.''

''Why haven't you told us?'' frågade Harry sen och jag ryckte på axlarna.

''I don’t know… I didn't want to make a big deal out of it.'' Dom nickade förstående.

''Yeah, but it is a big deal. I mean , you haven't had a girlfriend for a while. And…''

''Yeah I know what you mean.'' Avbröt jag honom med och tittade sedan på Sagas sms.

Hey x) Can we meet up later? xo

Jag fick ett leende på läpparna. Fast vi hade träffats för någon dag sedan så saknade jag henne. Jag tittade upp från telefonen och killarna tittade på mig.

''For gods sakes Niall! Go and meet her, you meet us like every day. We talk about her later. OKAY?'' Sa Zayn och jag skrattade lite innan jag började gå ut mot hallen.

''But seriously though, we need to talk about her later.'' ropade Zayn innan jag gick ut ur lägenheten.

______________________________________________________________________________________________________

Hehe :D

Vet inte vad jag ''hehe-ade'' åt... Men strunt i det ;)

Kommentera vad ni tycker nu!

 
 
SiRl

SiRl

5 juli 2012 23:42

JÖSSES, DU ANVÄNDE MIN SMILE! x)
Hehe... Nu vet inte jag vad jag "hehe":ade åt x)
Grymt som alltid! :)
P.S Ja, mitt internet dog x) Jag återupplivade det precis... x)

http://korkadesida.blogg.se

1DirectionStories

5 juli 2012 23:48

Ja! Haha, jag måste ju få med DIG!
Hehe... Vi är så ''hehe-iga''!
Tacktack! :)
Vi får snacka imorgon ;)

 
Ingen bild

En som älskar din novell!

22 juli 2012 14:20

Jätte bra snaälla snälla skriv meeer!!!

1DirectionStories

27 juli 2012 11:39

Tack så mycket!
Jag ska skriva, lovar!
Har bara haft en liten svacka...

 
Ingen bild

En som älskar din novell jätte mycket!!!

7 januari 2013 14:25

Varför skriver du inte längre du är ju jätte duktig det här är den enda novellen jag har fastnat för så sluta snälla inte skriva!

1DirectionStories

7 mars 2013 21:34

ÅÅH tack så mycket!
Jo, det är så att jag skriver med en kompis också och jag tyckte att det blev lite för mycket. Sen så tyckte jag att storyn blev lite fel också... Kanske ska skriva en ny?
Aja, tack för att du säger så :) Värmer i själen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1DirectionStories - 28 april 2013 12:59

''I would totally kiss you right now if I hadn't done that thing earlier.'' Sa han och jag skrattade till. Sedan lutade jag mig framåt och placerade en mjuk kyss i hörnet av hans mungipa. När jag backade log han nöjt och bet sig lätt i läppen. Jag kä...

Av 1DirectionStories - 4 april 2013 14:44

''Well you should be happy that I didn't kiss you, because if you like my hugs that much, you will love my kisses.'' Sa han en aning kaxigt och jag suckade. ''Trust me, I am.''   _________________________________________________________________...

Av 1DirectionStories - 1 april 2013 20:15

''So, I was just wondering if you wanted to go out with me again?'' Han såg undrande på mig. ''Yes, she would LOVE to!'' Svarade Tanya och jag tittade skarpt på henne. Hon backade några steg till försvar. Jag såg tillbaka på Niall och han log osä...

Av 1DirectionStories - 24 mars 2013 20:36

Han flinade och jag kastade min servett på honom. ''Aouch.'' Sa han och jag skrattade. ''Did it hurt?'' Frågade jag honom och lyfte på ena ögonbrynet. Han nickade och fejkade att han torkade bort en tår. Jag fnissade och log sedan.   Åh nej...

Av 1DirectionStories - 17 mars 2013 19:48

Jag har en dejt med henne! Om en halvtimme! Kanske borde göra något åt mig själv och sticka iväg? 10 minuter senare hade jag satt på mig lite vettiga kläder, och fixat håret lite lagom. Det får ju inte se ut som att jag har ansträngt mig allt för...

Presentation


Halli allihopa!
Jag är en directioner som skriver noveller om killarna. (I 1D)
Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar oxå! ;D Kramis :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards