1DirectionStories

Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

When you smile at the ground- Kapitel 13

Av 1DirectionStories - 24 juni 2012 14:23


Alysons perspektiv-

Shit, idag är det Dagen med stort D. Nej, det är inte min bröllopsdag...

Det är min Dejt-Dag, idag ska jag på dejt med Louis. Oh my god, jag kommer flippa ur!

Jag kände hur jag blev varm i hela kroppen, och inne i min mage var det så gott som ett stim med fjärilar i. Jag var riktigt nervös inför ikväll, men ärligt talat så tror jag inte att jag behövde vara det.

Jag menar, det var ju Louis Tomlinson... Men, han var ju precis som vilken annan kille som helst. Plus att han var avslappnad och trevlig. Det skulle nog gå bra. Men jag är fortfarande nervös. Tänk om något skulle gå fel?


Jag gick in i skolan och träffade på Sophie vid mitt skåp.

''Wow, what are you doing here already?'' frågade jag henne förvånat och öppnade mitt skåp.

''Daniel called and I couldn't sleep after that.'' Sa hon surt och jag skrattade till.

''I thought so.''

''So, where is he?'' frågade jag henne och hon tittade konstigt på mig.

''Who?'' Men Gud, hon var ju lika förvirrad som Clara, och Sophie var inte ens gravid...

''Daniel!''

''Aha, he must be here soon.''

''Okay.''

''So, how did it go with Mr. Hottie?'' frågade hon mig.

''Shut up Soph!''

''No, I'm not gonna shut up!'' Nä, det hade hon väl rätt i, när hon vill ha reda på någonting så får hon det. Så det är ingen idé att jag försöker hålla det hemligt.

''Okay, I'll tell you. But you must promise not to tell anyone!''

''I promise!''

''We're going on a date, tonight!'' 

''What?!''

''You heard me!''

''Oh My God! This is huge!'' hon visade med händerna på ett ungefär hur stort det var.

''No, it's not. He's just an ordinary guy.''

''No, he's absolutely NOT an ordinary guy.''

''Yes he is. Can you shut up now?''

''Okay...'' sa hon lite tystare.

''But, how?'' frågade hon.

''It's simple. Do not talk.''

''I mean, how did he asked you out?''

''He texted me.''

''Oh, so you have his number? And he has yours? Interesting...''

Åh nej... Vad hade jag nu sagt? Tänk om hon kommer stjäla min mobil och bomba med sms till honom? Inte så kul... Måste nog sätta in en lösenordskod.

''Ehm, no...''

''Ehm, YES! You have his number!''

''Okay, maybe I have his number... But I will not give it to you.''

Just då kom Daniel småspringandes.

''You will not give what to her?'' frågade han. Daniel och Sophie måste alltid få veta allting om allt och alla. Ingen få ha en hemlighet för dom två. Dom är däremot rätt så bra på att hålla hemligheter. Tror jag...

''Louis Tomlinsons number.'' sa Sophie.

''Sophie!'' sa jag skarpt och hon tittade på mig som att hon inte fattade någonting.

''What? No way!'' sa Daniel högt och jag tystade ner dom båda två.

''Yes, she has his number and he has her number. Nothing special, really.'' berättade hon och Daniel tog ett djupt andetag.

''Nothing special!? You and me have to talk young lady!'' sa han med en allvarlig röst och jag skrattade.

''Okidoki...''


När skoldagen var slut så tog jag med mig alla mina läxor och tog bussen hem. Klockan var redan kvart i fyra så lite bråttom hade jag. Eller, bråttom och bråttom. Kanske inte jättebråttom. Men jag måste ju duscha, välja kläder och hålla på... Så det kan ta ett tag.

När jag precis hade kommit innanför dörren så plingade det till i min telefon. Mitt hjärta dunkade till. Undra om det är Louis? Nej, varför skulle det vara Louis? Jo, men det kan faktiskt vara Louis... Eller hur? Eller inte?

Min mer förståndiga hjärna sa åt mig att jag skulle sluta tänka och bara titta på smset. Och det gjorde jag då.


Hey! Is today the day when the good looking guy is coming and taking you on a date? :D Clara


Okej, det var inte Louis...


Yes! Today is the day! Wish me good luck! And btw, do you remember his name? O,o


Ofc I remember his name!


OK, so what's his name?


Larry...?


Haha, no. LOUIS!


What ev. Have a good time! x


Thanx! <3


Jag la ifrån mig mobilen och sprang in i duschen. Där gjorde jag allt som man brukar göra, och så rakade jag benen också. Bara för att, liksom.

Sen så blev det lite jobbigt att gå ur duschen eftersom att det kändes som att man hade åkt tillbaka till istiden. Men så blir det ju nästan alltid, men man blir aldrig van...

När jag hade stått och klagat på att det var så kallt i nån minut så sprang jag in i mitt sovrum där jag torkade mig och blåste håret. Sen öppnade jag min garderob i jakt efter något fint att sätta på mig för dejten.

Jag hittade en fin sommarklänning, som jag bestämde mig för att ha. Men sen kom jag ju på att det var mars. Och det kanske inte skulle vara det bästa valet att komma barbent.

Så jag började leta igen och hittade en blommig tunika och till det hade jag ett par mörkblå stuprörsjeans. Ja, jag tycker att man borde få vara lite somrig ändå... Det är ju faktiskt vår.

Jag sminkade mig lite, rosade till det lite på kinderna och sotade ögonen en aning. Sen lockade jag håret, och rufsade till det lite så att det inte skulle se för tillgjort ut.

När jag äntligen kunde andas ut så såg jag att det hade blivit jätteblött på golvet. Förmodligen efter när jag hade torkat mig... Jag orkade inte ta fram mopp och hela faderuttan så jag sprang in till badrummet och hämtade en handduk. Sen torkade jag upp vattnet på golvet och hängde upp handduken. Jag hörde då hur det plingade till i mobilen. Jag sprang ut i hallen där jag hade lagt den och såg att jag hade fått ett meddelande från Louis.


I realized that I don't know where you live... :/


Jag skrattade åt hans sms och svarade att det var helt lugnt, och så skrev jag också vart jag bodde.


I'll be there in 10! ;)x


Oh my God! Snart är han här...

____________________________________________________________________________________________________


Hellu! Nu är jag tillbaka igen! :) Tänker inte lova att det blir daglig uppdatering, men om jag inte hittar på något om dagarna så blir det väl något kapitel då och då ;)

Kommentera gärna vad ni tycker!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1DirectionStories - 28 april 2013 12:59

''I would totally kiss you right now if I hadn't done that thing earlier.'' Sa han och jag skrattade till. Sedan lutade jag mig framåt och placerade en mjuk kyss i hörnet av hans mungipa. När jag backade log han nöjt och bet sig lätt i läppen. Jag kä...

Av 1DirectionStories - 4 april 2013 14:44

''Well you should be happy that I didn't kiss you, because if you like my hugs that much, you will love my kisses.'' Sa han en aning kaxigt och jag suckade. ''Trust me, I am.''   _________________________________________________________________...

Av 1DirectionStories - 1 april 2013 20:15

''So, I was just wondering if you wanted to go out with me again?'' Han såg undrande på mig. ''Yes, she would LOVE to!'' Svarade Tanya och jag tittade skarpt på henne. Hon backade några steg till försvar. Jag såg tillbaka på Niall och han log osä...

Av 1DirectionStories - 24 mars 2013 20:36

Han flinade och jag kastade min servett på honom. ''Aouch.'' Sa han och jag skrattade. ''Did it hurt?'' Frågade jag honom och lyfte på ena ögonbrynet. Han nickade och fejkade att han torkade bort en tår. Jag fnissade och log sedan.   Åh nej...

Av 1DirectionStories - 17 mars 2013 19:48

Jag har en dejt med henne! Om en halvtimme! Kanske borde göra något åt mig själv och sticka iväg? 10 minuter senare hade jag satt på mig lite vettiga kläder, och fixat håret lite lagom. Det får ju inte se ut som att jag har ansträngt mig allt för...

Presentation


Halli allihopa!
Jag är en directioner som skriver noveller om killarna. (I 1D)
Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar oxå! ;D Kramis :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards