1DirectionStories

Alla inlägg under maj 2012

Av 1DirectionStories - 20 maj 2012 23:09

Louis’ perspektiv-

Kvällen kröp sakta in och jag och Harry var hemma i lägenheten. Fotograferingen hade gått bra, men varken jag eller killarna kunde nog sluta tänka på vad det var som Niall egentligen hade gjort. Jag vet att han har ett privatliv och så. Men hallå, vi berättar ju alltid nästan allting för varandra. Och om han nu döljer någonting, varför ville han inte berätta? ''Så många frågor, men inga svar…'' som man brukar säga. Ja, vad det än nu är så kommer vi ju få reda på det, någon gång.

''So, are you going to call her now?'' frågade Harry mig och började skala en banan. Jag glodde på honom och såg hur han tog en tugga av bananen.

''What?'' frågade han oförstående.

''Are you eating a banana?''

''Eh, yes. What does it look like?''

''You usually never eat fruit, and once you do it you don't eat bananas!'' sa jag förvånat och han skrattade åt mig.

''Haha, no maybe not…''

''But why do you eat then?''

''Ehm, it was kind of like this, that when you had found that "yoghurtgirl" I also wanted to find someone, so I stood there at the fruit... but it never came anyone. And then I got the worst banana-feeling, so I bought them!''

''Okey?'' Harry alltså… Han är väl allt bra konstig? Haha, ska jag säga!

''So, are you calling her or not?'' upprepade han och tittade på mig med en undrande min.

''Yes of course! Or, I think I run a little bit Zayn-style. I text her first. Then I call.'' Han nickade och flinade sedan stort. Jag skrattade åt hans min och plockade upp min mobil ur byxfickan. Jag letade igenom mina kontakter och stannade vid ett väldigt långt namn:

Alysonyoghurtgirlhere'smynumbersocallmemaybe?

Jag skrattade till och såg att Harry tittade undrande på mig. Jag såg upp på honom och såg att han hade tagit en till banan.

''Really?''

''What? I have to eat them!'' jag skakade oförstående på huvudet.

''What was so funny?'' frågade han sedan och jag visade honom mobilen.

''Haha! Fun with style! A little class she has... she is cute too. Maybe something in your taste?'' sa han och jag förstod ju att han skämtade. Men påståendena var ju sanna.

''Yes. Maybe.''

''Text her then!'' sa han ivrigt och jag tryckte fram meddelande rutan.


Hi Alysonyoghurtgirlhere’smynumbersocallmemaybe! You have a very long name. Should probably practice a bit of that… What’s up? :)


Jag visade Harry smset och han godkände. Jag skickade iväg smset och rätt som det var så kom det ett svar.

Hey! Yes, I know… A bit tricky sometimes when I say hello to people and they think they will get my number… Right now, nothing. And you? ;)


Haha, I completely understand you! Nothing really, just chilling out with my good friend Harrythebananaeater.


Okay, sounds fun! ;D


''Ask her out now!'' sa Harry som hade stått lutad över mig och tittat på vår lilla konversation.

''Excuse me…'' sa jag och gick och satte mig på en utav stolarna som står vid köksbordet.


So, Alysonyoghurtgirlhere'smynumbersocallmemaybe, do you want to meet someday? ;)


Det dröjde ett tag innan jag fick ett svar och jag blev en aning nervös. Tänk om hon hade pojkvän? Eller kanske inte vill gå ut med mig?
När hennes svar väl kom så tryckte jag försiktigt fram smset.


Ofc! That would be great! And please, call me Alyson, Ally or Allie… Or just something shorter. Haha XD

Jag log stort.


Okey! Haha! When can you meet? ;)


Anytime! But any afternoon or evening.


OK, how about dinner on Thursday? x

Men jag menar, hoppas att hon kan. Vill verkligen lära känna den här tjejen!


Sure! ;) Where and when? Xx


I’ll pick you up at 6 o’clock? ;)


That sounds great! Looking forward to it ;)

Ååh, hon ser fram emot det! Hon ser fram emot att träffa mig!

Jag satt säkert och log som ett fån. Jag tror att Harry fick upprepa samma fråga cirka 5 gånger innan det gick in i mitt huvud.

''Became there anything?'' frågade han tydligt.

''Yes! Thursday 6 o'clock I pick her up.''

''Awesome man!''

   

________________________________________________________________________________________________

Kapitel 9 fick ni där :) Hehe...

Jo, Harry äter kanske bananer ofta, vem vet? Men nu får det va såhär! Haha!

Kommentera vad ni tycker ;)

Av 1DirectionStories - 13 maj 2012 22:11

''Where have you been?!'' frågade Liam.

''What? No, nowhere. I was just...'' han mumlade något om mat och gick sedan fram till en stylist som skulle sminka honom och fixa hans hår.

''No, nowhere. I was just eating.'' Härmade jag honom ironiskt och skakade på huvudet.

__________________________________________________________________________________________________

Nialls perspektiv-

2 veckor tidigare

Usch, var det så här det kändes när man är forever alone? Okej, helt alone är jag ju inte. Men Liam är på gymmet, och dit skulle jag nog aldrig gå. Zayn är med sina kompisar från Bradford. Harry och Louis är väl ute på nåt. Mina andra kompisar är på Irland eller borta någon stans. Och kvar finns jag, och väldigt rastlös. Har tröttnat på godiset och kakorna som annars är så lockande. Jag kanske borde ta och gå ut i skogen och bara njuta? Haha, ja verkligen. Nej men seriöst, jag kanske borde åka till något rätt så folktomt ställe och bara va.


Efter en stunds överläggande så hade jag bestämt mig för att ta en promenad. Ja, alltid något i alla fall. När jag kommit ut på gatan så gick jag bara. Efter en stund så kom jag fram till en liten park.  Jag såg mig runt omkring. Det var helt folktomt. Eller nej, jag kunde se någon sitta på en bänk. Jag började gå lite sakta igenom parken. Jag stannade upp när jag tyckte att jag kunde höra musik. Jag lyssnade noga, och märkte då att musiken kom från personen på bänken. Personen spelade på en gitarr och om jag inte hade fel så sjöng den också. Då hörde jag att det var en tjej.  Jag tittade på henne, hon hade axellångt, lockigt, mörkblont hår. Jag gick lite närmre för att höra vilken låt hon spelade. Jag kände inte igen låten överhuvudtaget, men hon spelade väldigt bra. Och hennes röst då, helt otrolig. Hon hade inte märkt mig än, så jag gick ännu lite närmre och frågade sedan:

''What are you playing?'' Hon ryckte till, eller förlåt, hon hoppade rakt upp i luften och stirrade på mig.

''What are you trying to do?! Kill me?!'' utbrast hon och jag höll mig för skratt.

''Sorry, I didn't mean to.''

''Noho, so you just happened to scare the life of me!''

''Ehm, yes…'' svarade jag osäkert. Hon stannade upp ett tag och det såg ut som att hon tänkte.

''Yes, that could be quite likely.'' Medgav hon och jag log.

''Are we going to start over?'' frågade jag och hon nickade. Det blev helt tyst, och jag väntade på att hon skulle börja spela på gitarren. Det gjorde hon dock inte. Jag betraktade henne, hon var väldigt vacker.

''What?'' frågade hon högt.

''Aren't you going start playing?''

''No, I'm not playing for you. You're Niall Horan!'' Jag skrattade åt hennes anledning. Vadå? Jag är ju bara en vanlig kille.

''Yes, but I heard you a moment ago, and you were really good!'' Hon rodnade lite och skulle säga någonting, men jag avbröt henne.

''Just play.'' Hon log mot mig och började spela på gitarren. Jag gick närmre henne och satte mig bredvid henne på bänken. Hon slutade att spela.

''Hi, I'm Niall.'' Sa jag och sträckte fram min hand. Hon skakade den.

''Saga.'' Sa hon och jag tittade in i hennes ögon. Dom var väldigt fina, gråblåa ögon, med långa ögonfransar. Hon rodnade lite och vände bort blicken.


Nutid-

En annan dålig bortförklaring, skulle bara äta, egentligen kanske den inte var så dålig… Men Louis verkade inte gå på den. Jag har inte berättat för dom om Saga än.  Det kanske inte är så konstigt, vi har ju bara känt varandra i två veckor. Men det känns som att vi har känt varandra mycket längre.

Ja, det ena hade lett till det andra och ikväll skulle vi ses, jag och Saga. Vi skulle gå på en dejt liksom. Gud, tänk om jag gör fel, eller vänta… Kan man göra fel? Tänk om hon inte gillar mig.

Men Gud, sluta nu, jag fattar inte varför jag är så nervös egentligen. Jag skakade av mig nervositeten och koncentrerade mig på att bilderna skulle bli bra istället.

_________________________________________________________________________________________________

Kanske inte världens längsta, men alltid något som man säger :)

Tack för alla kommentarer jag får! :D Det är alltid lika roligt!

Om ni inte har läst det förra inlägget som jag skrev tidigare idag så är det så att jag har blivit nominerad för veckans novellblogg på den här bloggen:

www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

Om ni vill så får ni gärna gå in och rösta :)

Tack på förhand!

Kramis :)

Av 1DirectionStories - 13 maj 2012 17:43

Hej fina läsare! :) Först vill jag bara tala om att jag har väldigt lite kvar på kapitlet så det kommer förmodligen ut ikväll :) Sen vill jag säga att min och två andra novellbloggar har blivit nominerad till veckans novellblogg på denna sida: www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.seDet
skulle då vara jätteroligt om ni vill rösta på mig :) Tack på förhand! Kapitel kommer ikväll!

Av 1DirectionStories - 8 maj 2012 19:04

''So, "yoghurtgirl" what's your name?''

''Alyson.'' Sa hon och sträckte fram sin lediga hand.

''Louis.'' Sa jag och tog hennes hand.

__________________________________________________________________________________________________

Louis' perspektiv-

Jag ville inte släppa hennes hand, men jag var ju så gott som tvungen. Jag släppte hennes hand och tittade sedan ner på mina armar som hade börjat knottra sig.

 ''Not to ruin this beautiful moment. But it's really cold here!'' sa jag och hon skrattade till.

''Come on then.'' Sa hon och tog tag i min arm och ledde mig ut ur det lilla mejeriet. Jag kände genast hur det blev varmare när vi kom ut i den mindre kalla delen av affären. Hon släppte min arm och automatiskt började vi gå lite sakta genom affären. Jag kunde se hur Harry ibland smög lite ''diskret'' och spionerade på oss. Jag kunde inte direkt vara sur på honom för att han gjorde det. För jag brukar göra exakt samma sak om han har träffat någon.

En signal började spelas och Alyson började rota i hennes jackficka. Hon tog fram sin mobil och svarade.

''Hey Clara…'' Jag kunde höra hur någon pratade i telefonen eller vad man ska säga.

''Yes, strawberry and wild strawberry.''

''No, not strawberry and raspberry.'' Hon himlade med ögonen och tittade roande på mig.

''Yes, I'm sure.'' Suckade hon. Tjejen på andra änden sa någonting men Alyson avbröt henne.

''We talk about him, I mean that, later okey?!'' Jag log för mig själv.

''Bye.'' Hon la på och gav mig sedan en ursäktande blick.

''Sorry about that.'' Jag skrattade lätt.

''It's cool. Was it your yoghurtfriend?''

''Yes… It was.''

Harry stack fram huvudet bakom en hylla och sa lite försiktigt:

''Louis we have to go now if we are going to make it to that thing.'' Just det, vi hade ju en photoshoot om en timme ungefär.

''Okey, I'm coming in a minute.'' Sa jag åt honom och tittade sedan på Alyson.

''I'm sorry but I have to go.'' Hon nickade och log förstående. Skulle jag fråga om hennes nummer? Jag kan ju inte gå hit varje dag för att få träffa henne. Fast det hade ju trots allt varit en slump att vi träffades här igen. Och det hade jag ju naturligtvis inget problem med, att vi träffades igen.

 ''Can I ask for your number?'' frågade jag henne. Hon sken upp i ett stort leende.

''Sure!'' Sa hon och jag räckte fram min telefon så att hon kunde lägga in sitt nummer.

Hon tryckte snabbt in sitt nummer och gav sedan tillbaka mobilen till mig.

''Nice to meet you again Louis.'' Sa hon och drog upp sin väska som hade hasat ner lite.

''It really was! I'll call you!'' sa jag glatt och gick muntert där ifrån.


När jag kom ut ur affären var jag på ett ovanligt bra humör.

''Stop smiling like that, you're scaring people.'' Väste Harry åt mig, och jag skrattade.

''So, she was pretty, right?'' frågade jag och log.

''Yeah, she was really good looking.'' Sa han och gjorde tummen upp mot mig. Jag log, men kom sedan på att Harry hade stått och pratat med henne innan jag kom.

''If I hadn't come and said it was "yogurtgirl," would you have taken her then?'' jag höjde på ögonbrynen lite.

''Haha, of course! Sorry Louis, I didn't know.''

''It's cool Hazza!'' jag klappade honom på ryggen. 

''When are you going to call her then?''

''I don't know, I don't want to seem too desperate...'' sa jag. Jag vill ju träffa henne snart igen. Men tänk om hon tycker att jag är jobbig? Jag tittade undrande på Harry ifall att han hade någon idé.

''Text her tonight, and ask her out. She have to know that you're intrested.'' Sa han och jag nickade.

''You are smart…''


45 minuter senare var vi i studion där vi skulle fotas och både Liam och Zayn var redan där. Niall däremot, hade inte kommit än.

En kvart för sen var han när han kom inspringandes.

''Where have you been?!'' frågade Liam.

''What? No, nowhere. I was just...'' han mumlade något om mat och gick sedan fram till en stylist som skulle sminka honom och fixa hans hår.

''No, nowhere. I was just eating.'' Härmade jag honom ironiskt och skakade på huvudet.

__________________________________________________________________________________________________

Sådär ja :)

Har en idé till nästa kapitel så det kommer väl snart :D

Kommentera vad ni tycker!  Kramis :)


Av 1DirectionStories - 1 maj 2012 16:14

Nu var jag på väg till samma affär idag igen. Eftersom att Clara hade ringt mig och bett mig att köpa lite grejer. En utav grejerna var en annan sorts yoghurt. Och när jag kommer in i affären så ser jag ett väldigt bekant ansikte.

_________________________________________________________________________

Ah men Gud, en till?

Jag tittade på killen som stod vid påläggsdisken och förmodligen funderade på vad han skulle ta för någonting. Han hade lockigt brunt hår och ett väldigt sött och gulligt ansikte. Nästan så där så man vill nypa honom i kinderna. Gulliga killen, var också känd som Harry Styles. En annan femtedel av One Direction. Jag såg mig omkring och hoppades på att få se Louis. Men han sågs inte till. Harry tittade upp från skinkan och mötte min blick. Han log lite flörtigt mot mig och vände sedan huvudet mot skinkan igen. Jag suckade tyst. Jag gick sedan till yoghurthyllorna och letade efter jordgubbsmultron sorten. Jag hittade den någorlunda snabbt och tog ner den från hyllan. Jag skulle inte ha så mycket mer så jag hade ingen korg med mig. Jag vände mig snabbt om men var tvungen att fort stanna igen för att inte krocka i den som hade kommit och ställt sig där. Gud va tyst den måste ha varit. Eftersom att jag inte hade hört att någon hade kommit. Jaja, jag tvärstannade i alla fall  och tittade upp på killen som stod där. Det var krulltotten. Harry Styles.

Åh shit my god… Han log lite förvånat mot mig och jag slängde snabbt ur mig ett ''sorry''.

''It's cool.'' Sa han sakta och log stort mot mig. Jag backade något steg och log lite osäkert tillbaka.

''Good.''

En liten pinsam tystnad uppstod och till slut så frågade Harry mig:

''I've never seen you before, do you live here in the hooks?'' Jag höll mig för att börja skratta. Det var ju precis något sånt där som Louis hade frågat mig igår. Det var nu man ville säga något i stil med ''Om jag hade fått en krona för varje gång någon frågat mig det.'' Fast det sa jag ju inte. Eftersom att 2 kronor inte hade varit så mycket att skryta med.

''Yes, some block away.'' Svarade jag och log vänligt mot honom.

''Aha, okey.''

Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga sen, det blev lite som det hade blivit igår med Louis. Man pratar med en snygg kille och man får blackout. Men det var lite värre igår. Jag stod och vred lite på mig. Jag visste ju inte riktigt vad jag skulle säga… Och jag kunde inte säga något i stil med: ''Nemen tjena, jag ser att du köper den skinkan, inte bästa valet enligt mig…''

Men jag behövde inte stå och tänka så mycket mer, för bakom Harry kom personen som hade gjort mig så nervös igår. Louis. Första tanken var ''Åh yes, nu kanske han säger något så att jag slipper stå här utan att säga något.''
Andra tanken var ''Åh no, två snygga killar. Jag = ännu mer osäker.''

 

Harrys perspektiv-

Wow, den här tjejen var riktigt söt ju. Men det pinsamma var att ingen utav oss visste riktigt vad vi skulle säga. Om jag kom på en bra inledningsreplik så kanske jag skulle kunna bjuda ut henne?

''Hey, yoghurtgirl!'' hörde jag bakom mig. Det var Louis röst.

Vadå yoghurtgirl? Nej, nu fattar jag ingenting. Pratar han med mig? Eller med tjejen? Jag vände mig mot honom och tittade undrande på honom. Det tog någon sekund för mig innan jag förstod vad det hela handlade om. Det var ju tjejen som han hade pratat med igår!

''Aha, yoghurtgirl! Okey.'' Sa jag förstående och tittade på de båda. Louis gav mig en ond blick lite diskret och jag förstod då att jag hade försagt mig lite… Oupsi.

''Ehm, I'll go get that thing that we must have for that thing.'' Sa jag och smet iväg.

 

Louis’ perspektiv-

När Harry hade smitit iväg med världens dåligaste ivägsmitnings replik, så kunde jag inte annat än skämmas lite. Stackars henne…

''So, you're buying yogurt today too?'' frågade jag henne och hon fnissade till.

''Yes, she wasn't so happy with my flavor choice.''

''Ah, a little picky of herself?''

''Yes, or maybe just pregnant.''

Oj, tänk om det var hennes mamma som var gravid? Tänk om tjejen jag håller på att flörta med egentligen är typ 15?

''So, you've talked about our meeting?'' frågade hon och flinade. Åh nej, gud va pinsamt…

''Sorry, but I had too…'' sa jag och min blick mötte golvet. Hon skrattade, GUD vilket vackert skratt hon har.

''It's cool. I was actually forced to talk about it too.''Jag log först mot henne. Ooh, hon hade pratat om mig. Jag blev däremot lite orolig när jag kom på att jag var med i One Direction. Tänk om hon hade twittrat det, skrivit till tidningar, facebookat. Ja allt det där.

Hon skrattade, förmodligen åt mitt ansiktsuttryck.

''Relax. I told my neighbor, but she barely believed me. Then she is pregnant as well so she probably will not remember it so long. Plus she is not gossipy off herself.''

Aha, så det var hennes granne som var gravid! Jag firade av ett stort leende mot henne och var tvungen att fråga henne om hennes namn.

''So, ”yoghurtgirl” what's your name?''

''Alyson.'' Sa hon och sträckte fram sin lediga hand.

''Louis.'' Sa jag och tog hennes hand.

 

_______________________________________________________________________________________________

Så, vad tycks? :D


Presentation


Halli allihopa!
Jag är en directioner som skriver noveller om killarna. (I 1D)
Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar oxå! ;D Kramis :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards