1DirectionStories

Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

She's Not Afraid - FEM

Av 1DirectionStories - 24 mars 2013 20:36

Han flinade och jag kastade min servett på honom.

''Aouch.'' Sa han och jag skrattade.

''Did it hurt?'' Frågade jag honom och lyfte på ena ögonbrynet. Han nickade och fejkade att han torkade bort en tår.

Jag fnissade och log sedan.

 

Åh nej, jag insåg nu att det kommer bli svårt att inte falla för honom.

__________________________________________________________________________________________________

Niall-


Dejten hade gått toppen, om inte bättre! Vi hade nyss kommit ut ur restaurangen och var på väg hem till henne. Nej, hon hade inte bjudit med mig. Jag följer bara med henne på vägen.

Hon rös till, och jag märkte då att det var lite kyligt ute. Jag tittade på henne och såg att hon bara hade en tunn tröja på sig. Jag tog av mig min hoodie.

''Here, take this.'' Jag gav den till henne men hon skakade på huvudet.

''I'm fine, really.''

''No. Take it.'' Jag la den över hennes axlar och hon lät den vara där.

''What about you?'' Frågade hon.

''I'm a man. I can handle it.''

''So you think women can't handle it?'' Han skrattade.

''I just don't want you to be cold.''

''Well, that's nice of you. Thank you.''

Jag log stort mot henne och gick lite närmre henne. Inte så att det märktes för mycket. Bara lite grann.


Efter en stund av småprat så hade vi kommit fram till hennes port igen. Hon stannade upp och tog av sig min tröja.

''Thanks.'' Sa hon och gav den till mig.

''No problem.'' Vi båda log och ingen utav oss ville nog riktigt bryta vårt lilla ''moment''  men hon harklade sig lite lätt och backade ett steg.

 

Jennie-


Vilken tur att jag backade undan där för annars skulle jag nog ha stått där hela natten. Och tittat in i hans vackra blåa ögon. De var verkligen fina… Men det ska jag inte tänka på nu, för jag ska inte gå på några fler dejter med honom. Eller hur?

''I had a good time.'' Sa jag.

''Just say it.'' Sa han och jag tittade undrande på honom.

''What?''

''You can't say that you had a good time, when you actually had a great time.'' Sa han och jag suckade lätt.

''Okay then. I had a great time.'' Han log stort åt mig och böjde sig ner ett snäpp för att krama mig. Jag kramade tillbaka och i ett par sekunder kunde jag känna hans mjuka läppar mot min kind. Jag drog efter andan och försökte att styra tankarna bort från hur det hade känts om de hade kysst mina läppar istället. Jag kände rodnaden på mina kinder och jag svor i mitt huvud.

När han släppte taget om mig såg vi in i varandras ögon någon sekund innan båda tittade bort.

''We'll meet again?'' Frågade han och då kunde jag inget annat än att svara:

''Yes.''

Ett leende smög sig fram i hans ansikte och han backade sedan några steg.

''Bye.'' Sa vi båda innan jag gick in och han fortsatte sin väg hemåt.

Oh no. Jag som hade bestämt mig för att inte gå på några fler dejter. Inte falla för denne hopplöst heta kille. Vad har jag dragit mig in i?


Nästa dag.


Jag och Tanya tog sällskap hem ifrån jobbet, och vi hade kommit till ämnet om vad som egentligen hade hänt efter den där kvällen på festen. Hon hade träffat någon gammal barndomskompis som hon hade haft väldigt trevligt med och så vidare.

''What about you? You just went home, or?'' Hon tittade undrande på mig och jag nickade. 

''Alone?'' Jag funderade på vad jag skulle säga, men hon såg redan då att jag inte hade varit själv.

''You weren't alone!'' Hon puttade lätt på mig och jag log smått. 

''Tell me!'' Sa hon och puttade till mig ännu en gång.

''Erm, okay...'' Jag tog en sekund att tänka ut vad jag skulle säga och hur jag skulle säga det.

''At the party, there was this guy who started talking to me, and then he followed me home -or he just walked with me- and after that he wanted my phone number, and yesterday we went on a date. And it was like the best date I've ever had, but I can't admit it to my self because then I will fall for him and I don't want that because I don't want a boyfriend right now.'' Rabblade jag snabbt. Hon spärrade upp ögonen.

''Wow, that's too much for my brain and ears to take in 10 seconds.'' Jag suckade.

''So, you went on the best date you've ever had, and you don't want him because?'' 

''It's not that I don't want him, I just don't want a relationship right now.''

''You don't have to have a relationship just because you're dating.'' 

''Yeah I know but-'' Jag avbröt mig själv när jag mötte en bekant person.

''Hey, Jennie!'' Vi stannade till och så gjorde han.

''Hi Niall.'' Vi såg på varandra en stund. Tanya harklade sig ursäktande.

''Oh! Sorry. Tanya, this is Niall. Niall, this is Tanya.''

''Oh, is it the one you searched for?'' Frågade Niall mig och jag nickade. De hälsade sedan på varandra och skakade hand.

''Searched for?'' Frågade Tanya.

''Yeah, she looked for you at the party.'' Förklarade Niall, och Tanya fick ett ''åhå-ansiktsuttryck''. Sedan fick hon ännu ett när hon förstod att Niall var personen jag hade pratat om. 

''OH, you are the one she-'' Jag avbröt henne;

''Shut up Tanya!'' Niall skrattade.

''Have you talked about me?'' Frågade han och Tanya nickade övertygande. Jag däremot svarade att det hade jag verkligen inte gjort. 

''So, I was just wondering if you wanted to go out with me again?'' Han såg undrande på mig.

''Yes, she would LOVE to!'' Svarade Tanya och jag tittade skarpt på henne. Hon backade några steg till försvar.

Jag såg tillbaks på Niall och han log osäkert mot mig.


__________________________________________________________________________________________________

Hola! 

Jag hoppas att ni tycker om denna story än så länge, kommentera gärna, vare sig om det är bra eller dålig kritik :) 

Ha det så bra tills nästa gång x)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1DirectionStories - 28 april 2013 12:59

''I would totally kiss you right now if I hadn't done that thing earlier.'' Sa han och jag skrattade till. Sedan lutade jag mig framåt och placerade en mjuk kyss i hörnet av hans mungipa. När jag backade log han nöjt och bet sig lätt i läppen. Jag kä...

Av 1DirectionStories - 4 april 2013 14:44

''Well you should be happy that I didn't kiss you, because if you like my hugs that much, you will love my kisses.'' Sa han en aning kaxigt och jag suckade. ''Trust me, I am.''   _________________________________________________________________...

Av 1DirectionStories - 1 april 2013 20:15

''So, I was just wondering if you wanted to go out with me again?'' Han såg undrande på mig. ''Yes, she would LOVE to!'' Svarade Tanya och jag tittade skarpt på henne. Hon backade några steg till försvar. Jag såg tillbaka på Niall och han log osä...

Av 1DirectionStories - 17 mars 2013 19:48

Jag har en dejt med henne! Om en halvtimme! Kanske borde göra något åt mig själv och sticka iväg? 10 minuter senare hade jag satt på mig lite vettiga kläder, och fixat håret lite lagom. Det får ju inte se ut som att jag har ansträngt mig allt för...

Av 1DirectionStories - 11 mars 2013 18:37

Det kanske var något speciellt med Niall... Han kanske inte är som alla andra jag har träffat. Om jag har tur så kanske han inte är ute efter sex. Han kanske bara ville ha sällskap på vägen hem? _____________________________________________________...

Presentation


Halli allihopa!
Jag är en directioner som skriver noveller om killarna. (I 1D)
Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar oxå! ;D Kramis :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards