1DirectionStories

Direktlänk till inlägg 20 maj 2012

When you smile at the ground - Kapitel 9

Av 1DirectionStories - 20 maj 2012 23:09

Louis’ perspektiv-

Kvällen kröp sakta in och jag och Harry var hemma i lägenheten. Fotograferingen hade gått bra, men varken jag eller killarna kunde nog sluta tänka på vad det var som Niall egentligen hade gjort. Jag vet att han har ett privatliv och så. Men hallå, vi berättar ju alltid nästan allting för varandra. Och om han nu döljer någonting, varför ville han inte berätta? ''Så många frågor, men inga svar…'' som man brukar säga. Ja, vad det än nu är så kommer vi ju få reda på det, någon gång.

''So, are you going to call her now?'' frågade Harry mig och började skala en banan. Jag glodde på honom och såg hur han tog en tugga av bananen.

''What?'' frågade han oförstående.

''Are you eating a banana?''

''Eh, yes. What does it look like?''

''You usually never eat fruit, and once you do it you don't eat bananas!'' sa jag förvånat och han skrattade åt mig.

''Haha, no maybe not…''

''But why do you eat then?''

''Ehm, it was kind of like this, that when you had found that "yoghurtgirl" I also wanted to find someone, so I stood there at the fruit... but it never came anyone. And then I got the worst banana-feeling, so I bought them!''

''Okey?'' Harry alltså… Han är väl allt bra konstig? Haha, ska jag säga!

''So, are you calling her or not?'' upprepade han och tittade på mig med en undrande min.

''Yes of course! Or, I think I run a little bit Zayn-style. I text her first. Then I call.'' Han nickade och flinade sedan stort. Jag skrattade åt hans min och plockade upp min mobil ur byxfickan. Jag letade igenom mina kontakter och stannade vid ett väldigt långt namn:

Alysonyoghurtgirlhere'smynumbersocallmemaybe?

Jag skrattade till och såg att Harry tittade undrande på mig. Jag såg upp på honom och såg att han hade tagit en till banan.

''Really?''

''What? I have to eat them!'' jag skakade oförstående på huvudet.

''What was so funny?'' frågade han sedan och jag visade honom mobilen.

''Haha! Fun with style! A little class she has... she is cute too. Maybe something in your taste?'' sa han och jag förstod ju att han skämtade. Men påståendena var ju sanna.

''Yes. Maybe.''

''Text her then!'' sa han ivrigt och jag tryckte fram meddelande rutan.


Hi Alysonyoghurtgirlhere’smynumbersocallmemaybe! You have a very long name. Should probably practice a bit of that… What’s up? :)


Jag visade Harry smset och han godkände. Jag skickade iväg smset och rätt som det var så kom det ett svar.

Hey! Yes, I know… A bit tricky sometimes when I say hello to people and they think they will get my number… Right now, nothing. And you? ;)


Haha, I completely understand you! Nothing really, just chilling out with my good friend Harrythebananaeater.


Okay, sounds fun! ;D


''Ask her out now!'' sa Harry som hade stått lutad över mig och tittat på vår lilla konversation.

''Excuse me…'' sa jag och gick och satte mig på en utav stolarna som står vid köksbordet.


So, Alysonyoghurtgirlhere'smynumbersocallmemaybe, do you want to meet someday? ;)


Det dröjde ett tag innan jag fick ett svar och jag blev en aning nervös. Tänk om hon hade pojkvän? Eller kanske inte vill gå ut med mig?
När hennes svar väl kom så tryckte jag försiktigt fram smset.


Ofc! That would be great! And please, call me Alyson, Ally or Allie… Or just something shorter. Haha XD

Jag log stort.


Okey! Haha! When can you meet? ;)


Anytime! But any afternoon or evening.


OK, how about dinner on Thursday? x

Men jag menar, hoppas att hon kan. Vill verkligen lära känna den här tjejen!


Sure! ;) Where and when? Xx


I’ll pick you up at 6 o’clock? ;)


That sounds great! Looking forward to it ;)

Ååh, hon ser fram emot det! Hon ser fram emot att träffa mig!

Jag satt säkert och log som ett fån. Jag tror att Harry fick upprepa samma fråga cirka 5 gånger innan det gick in i mitt huvud.

''Became there anything?'' frågade han tydligt.

''Yes! Thursday 6 o'clock I pick her up.''

''Awesome man!''

   

________________________________________________________________________________________________

Kapitel 9 fick ni där :) Hehe...

Jo, Harry äter kanske bananer ofta, vem vet? Men nu får det va såhär! Haha!

Kommentera vad ni tycker ;)

 
 
SiRl

SiRl

21 maj 2012 16:37

Grymt som alltid! :D

http://myloveforwriting.bloggplatsen.se

 
Tove

Tove

21 maj 2012 16:38

SUPER BRAIGT!! MERA!! NU!!

http://www.Onedirectionhistories.blogg.se

 
Magic

Magic

30 maj 2012 17:12

Jättebra! Haha, roligt oxå! x)

http://lassnacks.bloggplatsen.se

1DirectionStories

3 juni 2012 21:30

Haha! Tack ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1DirectionStories - 28 april 2013 12:59

''I would totally kiss you right now if I hadn't done that thing earlier.'' Sa han och jag skrattade till. Sedan lutade jag mig framåt och placerade en mjuk kyss i hörnet av hans mungipa. När jag backade log han nöjt och bet sig lätt i läppen. Jag kä...

Av 1DirectionStories - 4 april 2013 14:44

''Well you should be happy that I didn't kiss you, because if you like my hugs that much, you will love my kisses.'' Sa han en aning kaxigt och jag suckade. ''Trust me, I am.''   _________________________________________________________________...

Av 1DirectionStories - 1 april 2013 20:15

''So, I was just wondering if you wanted to go out with me again?'' Han såg undrande på mig. ''Yes, she would LOVE to!'' Svarade Tanya och jag tittade skarpt på henne. Hon backade några steg till försvar. Jag såg tillbaka på Niall och han log osä...

Av 1DirectionStories - 24 mars 2013 20:36

Han flinade och jag kastade min servett på honom. ''Aouch.'' Sa han och jag skrattade. ''Did it hurt?'' Frågade jag honom och lyfte på ena ögonbrynet. Han nickade och fejkade att han torkade bort en tår. Jag fnissade och log sedan.   Åh nej...

Av 1DirectionStories - 17 mars 2013 19:48

Jag har en dejt med henne! Om en halvtimme! Kanske borde göra något åt mig själv och sticka iväg? 10 minuter senare hade jag satt på mig lite vettiga kläder, och fixat håret lite lagom. Det får ju inte se ut som att jag har ansträngt mig allt för...

Presentation


Halli allihopa!
Jag är en directioner som skriver noveller om killarna. (I 1D)
Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar oxå! ;D Kramis :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards