1DirectionStories

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

When you smile at the ground- kapitel 7

Av 1DirectionStories - 8 maj 2012 19:04

''So, "yoghurtgirl" what's your name?''

''Alyson.'' Sa hon och sträckte fram sin lediga hand.

''Louis.'' Sa jag och tog hennes hand.

__________________________________________________________________________________________________

Louis' perspektiv-

Jag ville inte släppa hennes hand, men jag var ju så gott som tvungen. Jag släppte hennes hand och tittade sedan ner på mina armar som hade börjat knottra sig.

 ''Not to ruin this beautiful moment. But it's really cold here!'' sa jag och hon skrattade till.

''Come on then.'' Sa hon och tog tag i min arm och ledde mig ut ur det lilla mejeriet. Jag kände genast hur det blev varmare när vi kom ut i den mindre kalla delen av affären. Hon släppte min arm och automatiskt började vi gå lite sakta genom affären. Jag kunde se hur Harry ibland smög lite ''diskret'' och spionerade på oss. Jag kunde inte direkt vara sur på honom för att han gjorde det. För jag brukar göra exakt samma sak om han har träffat någon.

En signal började spelas och Alyson började rota i hennes jackficka. Hon tog fram sin mobil och svarade.

''Hey Clara…'' Jag kunde höra hur någon pratade i telefonen eller vad man ska säga.

''Yes, strawberry and wild strawberry.''

''No, not strawberry and raspberry.'' Hon himlade med ögonen och tittade roande på mig.

''Yes, I'm sure.'' Suckade hon. Tjejen på andra änden sa någonting men Alyson avbröt henne.

''We talk about him, I mean that, later okey?!'' Jag log för mig själv.

''Bye.'' Hon la på och gav mig sedan en ursäktande blick.

''Sorry about that.'' Jag skrattade lätt.

''It's cool. Was it your yoghurtfriend?''

''Yes… It was.''

Harry stack fram huvudet bakom en hylla och sa lite försiktigt:

''Louis we have to go now if we are going to make it to that thing.'' Just det, vi hade ju en photoshoot om en timme ungefär.

''Okey, I'm coming in a minute.'' Sa jag åt honom och tittade sedan på Alyson.

''I'm sorry but I have to go.'' Hon nickade och log förstående. Skulle jag fråga om hennes nummer? Jag kan ju inte gå hit varje dag för att få träffa henne. Fast det hade ju trots allt varit en slump att vi träffades här igen. Och det hade jag ju naturligtvis inget problem med, att vi träffades igen.

 ''Can I ask for your number?'' frågade jag henne. Hon sken upp i ett stort leende.

''Sure!'' Sa hon och jag räckte fram min telefon så att hon kunde lägga in sitt nummer.

Hon tryckte snabbt in sitt nummer och gav sedan tillbaka mobilen till mig.

''Nice to meet you again Louis.'' Sa hon och drog upp sin väska som hade hasat ner lite.

''It really was! I'll call you!'' sa jag glatt och gick muntert där ifrån.


När jag kom ut ur affären var jag på ett ovanligt bra humör.

''Stop smiling like that, you're scaring people.'' Väste Harry åt mig, och jag skrattade.

''So, she was pretty, right?'' frågade jag och log.

''Yeah, she was really good looking.'' Sa han och gjorde tummen upp mot mig. Jag log, men kom sedan på att Harry hade stått och pratat med henne innan jag kom.

''If I hadn't come and said it was "yogurtgirl," would you have taken her then?'' jag höjde på ögonbrynen lite.

''Haha, of course! Sorry Louis, I didn't know.''

''It's cool Hazza!'' jag klappade honom på ryggen. 

''When are you going to call her then?''

''I don't know, I don't want to seem too desperate...'' sa jag. Jag vill ju träffa henne snart igen. Men tänk om hon tycker att jag är jobbig? Jag tittade undrande på Harry ifall att han hade någon idé.

''Text her tonight, and ask her out. She have to know that you're intrested.'' Sa han och jag nickade.

''You are smart…''


45 minuter senare var vi i studion där vi skulle fotas och både Liam och Zayn var redan där. Niall däremot, hade inte kommit än.

En kvart för sen var han när han kom inspringandes.

''Where have you been?!'' frågade Liam.

''What? No, nowhere. I was just...'' han mumlade något om mat och gick sedan fram till en stylist som skulle sminka honom och fixa hans hår.

''No, nowhere. I was just eating.'' Härmade jag honom ironiskt och skakade på huvudet.

__________________________________________________________________________________________________

Sådär ja :)

Har en idé till nästa kapitel så det kommer väl snart :D

Kommentera vad ni tycker!  Kramis :)


 
 
Tove

Tove

8 maj 2012 19:48

Suuuuuuuuuuuuuuper!!!!!!!!! Det var riktigt riktigt braigt!!!!! MERA MERA!!

http://www.onedirectionhistories.blogg.se

1DirectionStories

8 maj 2012 19:49

Taack! ;D Haha :)
Det kommer mer!

 
Saga

Saga

8 maj 2012 20:37

Grymt som alltid! ^^

http://myloveforwriting.bloggplatsen.se

1DirectionStories

8 maj 2012 20:39

tack så mkt!! :D

 
Magic

Magic

12 maj 2012 15:59

Jättebra! Hittade precis din blogg och har nu suttit och läst igenom alla kapitel i rad x) Längtar efter nästa kapitel! :P

http://lassnacks.bloggplatsen.se

1DirectionStories

12 maj 2012 21:36

Aw, tack så mycket! :)

 
Stina

Stina

13 maj 2012 16:22

Du är nominerad till Veckans Novellblogg på min blogg! Vill du vinna behöver du få majoriteten av alla röster, så varför inte ta hjälp av dina läsare? :) xx

http://www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

1DirectionStories

13 maj 2012 17:41

Aaah, tack så mycket! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1DirectionStories - 28 april 2013 12:59

''I would totally kiss you right now if I hadn't done that thing earlier.'' Sa han och jag skrattade till. Sedan lutade jag mig framåt och placerade en mjuk kyss i hörnet av hans mungipa. När jag backade log han nöjt och bet sig lätt i läppen. Jag kä...

Av 1DirectionStories - 4 april 2013 14:44

''Well you should be happy that I didn't kiss you, because if you like my hugs that much, you will love my kisses.'' Sa han en aning kaxigt och jag suckade. ''Trust me, I am.''   _________________________________________________________________...

Av 1DirectionStories - 1 april 2013 20:15

''So, I was just wondering if you wanted to go out with me again?'' Han såg undrande på mig. ''Yes, she would LOVE to!'' Svarade Tanya och jag tittade skarpt på henne. Hon backade några steg till försvar. Jag såg tillbaka på Niall och han log osä...

Av 1DirectionStories - 24 mars 2013 20:36

Han flinade och jag kastade min servett på honom. ''Aouch.'' Sa han och jag skrattade. ''Did it hurt?'' Frågade jag honom och lyfte på ena ögonbrynet. Han nickade och fejkade att han torkade bort en tår. Jag fnissade och log sedan.   Åh nej...

Av 1DirectionStories - 17 mars 2013 19:48

Jag har en dejt med henne! Om en halvtimme! Kanske borde göra något åt mig själv och sticka iväg? 10 minuter senare hade jag satt på mig lite vettiga kläder, och fixat håret lite lagom. Det får ju inte se ut som att jag har ansträngt mig allt för...

Presentation


Halli allihopa!
Jag är en directioner som skriver noveller om killarna. (I 1D)
Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar oxå! ;D Kramis :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards