1DirectionStories

Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

When you smile at the ground- Kapitel 6

Av 1DirectionStories - 1 maj 2012 16:14

Nu var jag på väg till samma affär idag igen. Eftersom att Clara hade ringt mig och bett mig att köpa lite grejer. En utav grejerna var en annan sorts yoghurt. Och när jag kommer in i affären så ser jag ett väldigt bekant ansikte.

_________________________________________________________________________

Ah men Gud, en till?

Jag tittade på killen som stod vid påläggsdisken och förmodligen funderade på vad han skulle ta för någonting. Han hade lockigt brunt hår och ett väldigt sött och gulligt ansikte. Nästan så där så man vill nypa honom i kinderna. Gulliga killen, var också känd som Harry Styles. En annan femtedel av One Direction. Jag såg mig omkring och hoppades på att få se Louis. Men han sågs inte till. Harry tittade upp från skinkan och mötte min blick. Han log lite flörtigt mot mig och vände sedan huvudet mot skinkan igen. Jag suckade tyst. Jag gick sedan till yoghurthyllorna och letade efter jordgubbsmultron sorten. Jag hittade den någorlunda snabbt och tog ner den från hyllan. Jag skulle inte ha så mycket mer så jag hade ingen korg med mig. Jag vände mig snabbt om men var tvungen att fort stanna igen för att inte krocka i den som hade kommit och ställt sig där. Gud va tyst den måste ha varit. Eftersom att jag inte hade hört att någon hade kommit. Jaja, jag tvärstannade i alla fall  och tittade upp på killen som stod där. Det var krulltotten. Harry Styles.

Åh shit my god… Han log lite förvånat mot mig och jag slängde snabbt ur mig ett ''sorry''.

''It's cool.'' Sa han sakta och log stort mot mig. Jag backade något steg och log lite osäkert tillbaka.

''Good.''

En liten pinsam tystnad uppstod och till slut så frågade Harry mig:

''I've never seen you before, do you live here in the hooks?'' Jag höll mig för att börja skratta. Det var ju precis något sånt där som Louis hade frågat mig igår. Det var nu man ville säga något i stil med ''Om jag hade fått en krona för varje gång någon frågat mig det.'' Fast det sa jag ju inte. Eftersom att 2 kronor inte hade varit så mycket att skryta med.

''Yes, some block away.'' Svarade jag och log vänligt mot honom.

''Aha, okey.''

Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga sen, det blev lite som det hade blivit igår med Louis. Man pratar med en snygg kille och man får blackout. Men det var lite värre igår. Jag stod och vred lite på mig. Jag visste ju inte riktigt vad jag skulle säga… Och jag kunde inte säga något i stil med: ''Nemen tjena, jag ser att du köper den skinkan, inte bästa valet enligt mig…''

Men jag behövde inte stå och tänka så mycket mer, för bakom Harry kom personen som hade gjort mig så nervös igår. Louis. Första tanken var ''Åh yes, nu kanske han säger något så att jag slipper stå här utan att säga något.''
Andra tanken var ''Åh no, två snygga killar. Jag = ännu mer osäker.''

 

Harrys perspektiv-

Wow, den här tjejen var riktigt söt ju. Men det pinsamma var att ingen utav oss visste riktigt vad vi skulle säga. Om jag kom på en bra inledningsreplik så kanske jag skulle kunna bjuda ut henne?

''Hey, yoghurtgirl!'' hörde jag bakom mig. Det var Louis röst.

Vadå yoghurtgirl? Nej, nu fattar jag ingenting. Pratar han med mig? Eller med tjejen? Jag vände mig mot honom och tittade undrande på honom. Det tog någon sekund för mig innan jag förstod vad det hela handlade om. Det var ju tjejen som han hade pratat med igår!

''Aha, yoghurtgirl! Okey.'' Sa jag förstående och tittade på de båda. Louis gav mig en ond blick lite diskret och jag förstod då att jag hade försagt mig lite… Oupsi.

''Ehm, I'll go get that thing that we must have for that thing.'' Sa jag och smet iväg.

 

Louis’ perspektiv-

När Harry hade smitit iväg med världens dåligaste ivägsmitnings replik, så kunde jag inte annat än skämmas lite. Stackars henne…

''So, you're buying yogurt today too?'' frågade jag henne och hon fnissade till.

''Yes, she wasn't so happy with my flavor choice.''

''Ah, a little picky of herself?''

''Yes, or maybe just pregnant.''

Oj, tänk om det var hennes mamma som var gravid? Tänk om tjejen jag håller på att flörta med egentligen är typ 15?

''So, you've talked about our meeting?'' frågade hon och flinade. Åh nej, gud va pinsamt…

''Sorry, but I had too…'' sa jag och min blick mötte golvet. Hon skrattade, GUD vilket vackert skratt hon har.

''It's cool. I was actually forced to talk about it too.''Jag log först mot henne. Ooh, hon hade pratat om mig. Jag blev däremot lite orolig när jag kom på att jag var med i One Direction. Tänk om hon hade twittrat det, skrivit till tidningar, facebookat. Ja allt det där.

Hon skrattade, förmodligen åt mitt ansiktsuttryck.

''Relax. I told my neighbor, but she barely believed me. Then she is pregnant as well so she probably will not remember it so long. Plus she is not gossipy off herself.''

Aha, så det var hennes granne som var gravid! Jag firade av ett stort leende mot henne och var tvungen att fråga henne om hennes namn.

''So, ”yoghurtgirl” what's your name?''

''Alyson.'' Sa hon och sträckte fram sin lediga hand.

''Louis.'' Sa jag och tog hennes hand.

 

_______________________________________________________________________________________________

Så, vad tycks? :D


 
 
Saga :)

Saga :)

1 maj 2012 16:45

YAY! Ännu en romantisk träff vid mejeriprodukterna...x) Hehe...
Och synd att du inte kunde uppdatera på ett tag... Ville veta vad som skulle hända x)
Men, strunt samma. Jag kommer läsa i alla fall! :) <3

http://myloveforwriting.bloggplatsen.se

1DirectionStories

1 maj 2012 17:01

Haha! Ja, jag tycker att den romantiskaste platsen i hela världen är där. Vid mejeriprodukterna! Haha, nedå :)
Ja... Jag ska börja på nästa redan nu tror jag ;)
Tacktack!

 
Tove

Tove

2 maj 2012 19:23

Jag säger också krulltott!!! Vi verkar vara lika.... hm... Hur gammal är du och i vilken stad bor du i? HEJ DÅ ALLA GLADA GUBBAR!!

http://www.bieberhistories.blogg.se

1DirectionStories

2 maj 2012 20:13

Haha! ;D Gud va kul! Har skrivit svar till dig på din blogg ;)

 
Tove

Tove

2 maj 2012 20:19

Åh... :( Jag fyller 11 den 1 september och bor i Svärtinge i Östergötland :( Men ändå hej då tomater och röda makaroner.. OJ VAD JAG VILL HA DET NU!!

http://www.bieberhistories.blogg.se

1DirectionStories

2 maj 2012 20:22

Okej! ;D
Haha, du är ju helt sjuk! På ett kuligt vis! Tomater och röda makaroner lixom! Haha :)
Lika flummig som jag!

 
Tove

Tove

2 maj 2012 20:40

Ahh... När jag tänker på flummig tänker jag på... Flum!!!!! Vad är flum? Flummiga saker... Hm..... Men flum känns/smakar/luktar och ser nog ut som Mr. Korvsson som jag skriver om på skolan som är rädd för korvbrön och flyger på moln. Hm... FLUMMIGT!! DET PÅMINNER MIG OM MOLN!!!! FAAAAAAAST..... Jag vill ha makaroner igen!!!!! Men blä också... ÅHH ÄPPLE!! Om du tycker jag är flummig, kolla in William Spetz!!
http://www.youtube.com/watch?v=avfusVBdNSQ&feature=g-all-c

http://www.bieberhistories.blogg.se

1DirectionStories

2 maj 2012 20:41

OKey! Haha!
Har följt honom sedan 2010/2011! Älskar honom! ;D

 
Ingen bild

kajsa

7 maj 2012 11:24

Åhh vill ha nästa kapitel, tycker att de är så gulliga tillsammans :)

1DirectionStories

7 maj 2012 16:54

Aww, tack så mycket!
Håller på med nästa kapitel, så det kommer väl upp snart! :)

 
Stina

Stina

12 maj 2012 21:24

Hejhej :)
Jag har just startat upp min gamla novellblogg igen, men nu är det en sida inten Directioner vill missa istället! Jag har dock lite problem att komma på hur jag ska börja, och därför har jag lovat att alla som ger mig tre förslag ska jag länka i ett inlägg. Toppen för den som vill ha lite fler läsare! Var med du också vetja! :)

http://www.onedirectioninmyheart.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 1DirectionStories - 28 april 2013 12:59

''I would totally kiss you right now if I hadn't done that thing earlier.'' Sa han och jag skrattade till. Sedan lutade jag mig framåt och placerade en mjuk kyss i hörnet av hans mungipa. När jag backade log han nöjt och bet sig lätt i läppen. Jag kä...

Av 1DirectionStories - 4 april 2013 14:44

''Well you should be happy that I didn't kiss you, because if you like my hugs that much, you will love my kisses.'' Sa han en aning kaxigt och jag suckade. ''Trust me, I am.''   _________________________________________________________________...

Av 1DirectionStories - 1 april 2013 20:15

''So, I was just wondering if you wanted to go out with me again?'' Han såg undrande på mig. ''Yes, she would LOVE to!'' Svarade Tanya och jag tittade skarpt på henne. Hon backade några steg till försvar. Jag såg tillbaka på Niall och han log osä...

Av 1DirectionStories - 24 mars 2013 20:36

Han flinade och jag kastade min servett på honom. ''Aouch.'' Sa han och jag skrattade. ''Did it hurt?'' Frågade jag honom och lyfte på ena ögonbrynet. Han nickade och fejkade att han torkade bort en tår. Jag fnissade och log sedan.   Åh nej...

Av 1DirectionStories - 17 mars 2013 19:48

Jag har en dejt med henne! Om en halvtimme! Kanske borde göra något åt mig själv och sticka iväg? 10 minuter senare hade jag satt på mig lite vettiga kläder, och fixat håret lite lagom. Det får ju inte se ut som att jag har ansträngt mig allt för...

Presentation


Halli allihopa!
Jag är en directioner som skriver noveller om killarna. (I 1D)
Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar oxå! ;D Kramis :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards