1DirectionStories

Alla inlägg den 3 juni 2012

Av 1DirectionStories - 3 juni 2012 21:31

Niall’s perspektiv-

Jag stod klar och redo utanför Sagas dörr. Jag hade inte ringt på än. Nej det var jag för nervös för. Jag tog ett djupt andetag och sa tyst för mig själv:

''Chill, it will be fine.'' Jag upprepade det flera gånger och torkade av händerna som hade blivit en aning svettiga på byxorna. Jag tog ett djupt andetag till och var precis på väg att trycka på knappen när dörren öppnades försiktigt. Jag blev väldigt chockad och hoppade till som om att det hade varit ett monster eller liknande som kom ut ur dörren. Men istället var det Saga. Hon hade gjort en sidfläta av sitt mörkblonda hår och på sig hade hon en vit tunika och stuprörsjeans. Hon höll sig för skratt när hon mötte min blick, och sa, så sansat som möjligt:

''What are you doing out here Niall?'' Jag såg att skrattet blev svårare och svårare att hålla emot och tillslut så brast det. Hon började skratta och det tog inte lång tid innan jag hängde på också.

''Oh my god! You should have seen your face! UNBEATABLE!''

''Well... Come here with you!'' sa jag och log mot henne. Jag sträckte sedan ut armarna och drog in henne i en kram. Hon kramade om mig också, och motvilligt släppte jag henne. Hon log stort mot mig innan hon skuttade in i sin lägenhet.

''I'll just put on my shoes!'' ropade hon där inifrån. Jag gick in i hallen som var täckt med vita väggar. Inredningen var svart och lila och på en liten svart bänk med lila kuddar hade hon satt sig och snörade på sig sina skor.

''So, where had you thought that we should go?'' frågade hon mig när hon hade ställt sig upp.

''I have no idea actually.'' Oh no! Pinsamt. Här går man och bjuder ut en tjej på en första dejt och sen hade jag inte ens planerat den…

''Where do you want to go?'' frågade jag henne för att släta över det hela.

''Isn't it good with pizza?''

''It's perfect!'' Vi gick ut ur hennes lägenhet och hon låste dörren efter oss. Sen gick vi ner för trapphuset och ut ur byggnaden. Vi gick nära varandra och jag skulle gärna ha tagit hennes hand. Men jag ville inte utsätta henne för pressen. För det första så hade vi ju inte känt varandra så länge än, och för det andra så kunde någon faktiskt ligga gömd i någon buske och vänta på att någon person från ett pojkband eller liknande skulle gå förbi och hålla handen med någon. Man kan redan se rubrikerna framför sig.

Niall’s secret girlfriend! 

One Direction member holding hands with unknown girl! 

Niall Horan was on a date! We have the pictures!

Nja, kanske är bäst att spara lite på det… En annan grej är ju också att tänk om hon inte skulle gilla det? Typ att hon tycker att det går för ”fort” fram. Eller om hon kanske inte bara gillar att hålla hand. Jaja, jag kanske får hålla den under middagen? Eller på andra dejten?

Nu kom det upp andra nyhetsrubriker.

This is Nialls new girlfriend!

Are they going to move in together soon?

Rumored that they should get a dog!

Haha, ryktas om att dom ska skaffa hund! Hmm, undra vilken ras man skulle ta?

''What are you thinking of?'' frågade Saga och jag återkom till nutid. Åh, stackars henne. Undra hur länge hon har väntat? Jag skulle precis säga ’’Hundar’’ när jag kom på att det kanske inte skulle låta så jättebra.
Eftersom att jag är på dejt med henne. Och så går man och tänker på hundar istället. Det kanske inte är det bästa…

''You.'' Sa jag, och försökte att låta så neutral som möjligt. Jag sneglade bort på henne och jag såg att hon rodnade.

''Aw, that's not true.'' Påstod hon. Men jag gjorde ju faktiskt det. För innan jag hade tänkt på hundraser och så vidare, så hade jag ju tänkt på henne. Faktiskt.

''Yes, haha, actually.''

''There was nothing bad I hope.''

''Haha, no. It wasn't.'' Sa jag och gav henne ett leende. Nej, för det var ju inget dåligt heller. För eftersom att jag hade tänkt på tidningsrubriker så borde ju det betyda att jag ser någon slags framtid med henne. Jag hoppas att hon tycker detsamma.

''Where is the nearest pizza place, then?'' frågade jag och tog mig på magen. Hon skrattade och svarade:

''Not far away, at the top of the street here.'' Hon pekade framåt och jag nickade.

Vi kom fram till pizzerian som nästan var helt folktom. Vi beställde varsin pizza och köpte varsin dricka. Sedan satte vi oss ner vid ett bord i ett hörn. Jag började genast fråga ut henne om hennes liv och så vidare.
Och det visade sig att hon inte hade så många vänner som jag trodde. Det klart hon hade vänner, men eftersom att hon är en sån underbar människa, och så söt, så trodde jag att hon skulle ha jättemycket vänner.

Pizzorna kom och samtalen fortsatte länge. Vi kom till exempel in på en konversation om vem utav rollerna i tv-serien Vänner vi var.

''You're a little like Joey.'' Sa hon och skrattade lite.

''Nah, so much girls, I haven't.''

''No, maybe not that you've had it together with everyone in London, but you're very popular with the girls right?''

''Well, among the boys in the band I'm probably not the most popular.''

''Why not? You're just as wonderful as them? If not more?'' sa hon och rodnade lite när hon sa det sista. Jag skrattade och kom på mig själv med att rodna jag med.

''Or what do I know, I haven't met them.'' La hon till. Jag log mot henne.

''Sometime you will know.'' Sa jag till henne och hon log stort mot mig.

''So I will get to meet them?''

''Of course. They're my best mates, and you and I are dating, so you have to meet sometime.''

Bara inte någon utav dom stöter på henne, och "stjäl" henne. Nämen vad tänker jag med? Inte skulle dom göra det? Eller skulle dom det?

Det är därför jag har hållit det lite hemligt. För att jag vill ha henne för mig själv. Själviskt kanske? Jaja, jag är rätt så säker på att inget kommer hända. Men ändå.

 

____________________________________________________________________________________________

Vad tyx? ;D Haha, tyx... Ååh, jag är nog lite trött.

Kapitel 10 hade ni där i alla fall. Kommentera vad ni tycker! ;)

Presentation


Halli allihopa!
Jag är en directioner som skriver noveller om killarna. (I 1D)
Tack för att du tittar in! Lämna gärna en kommentar oxå! ;D Kramis :)

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards